سرمایه گذاری ملکی برای مهاجرت

سرمایه گذاری ملکی یا خرید ملک یکی از روش های مهاجرتی است. در این روش متقاضی در ازای خرید ملک، اقامت آن کشور را به دست میاورد.


سرمایه گذاری ملکی برای مهاجرت

سرمایه گذاری ملکی برای مهاجرت یا خرید ملک یکی از روش های مهاجرتی است. در این روش متقاضی در ازای خرید ملک، اقامت آن کشور را به دست میاورد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ملکی یکی از بهترین و سریع ترین روش های مهاجرتی میباشد. چون فرد متقاضی میتواند بدون دانش زبان و سابقه کار و زندگی در آن کشور، اقامت یا شهروندی آن کشور را بگیرد. گرچه این روش پر هزینه ای میباشد اما مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت میباشد.

در سال 1984 برای نخستین بار در کشور” سنت کیتس و نویس” این روش مهاجرتی ارائه شد. سپس کشورهای دیگری هم اقدام به پذیرش مهاجران از طریق سرمایه‌گذاری ملکی کردند. و آنها با جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و یا فروش سهام دولتی شرایط دریافت اقامت دائم را برای متقاضیان فراهم می‌کردند.

 

اخذ ویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری به ویزای طلایی(Golden Visa) معروف است. متقاضیانی که میخواهند از طریق سرمایه گذاری به کشوری مهاجرت کنند، برای اخذ این ویزا اقدام میکنند. لازم به ذکر است که این روش مهاجرتی از هزینه های بالایی برخوردار است. متقاضیان میتوانند با خرید اوراق و سهام‌های دولتی و یا راه‌اندازی و خرید یک کسب و کار نیز اقدام به سرمایه‌گذاری و مهاجرت کنند.این روش ها نیازمند سرمایه کمتری نسبت به خرید ملک هستند. در واقع سرمایه‌گذاری املاک روشی آسان‌تر و بی دردسر‌تر اما پر هزینه‌تر است.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری

  • پاسپورت
  • مدارک شخصی ترجمه شده
  • سند اموال و حساب‌های بانکی
  • گردش مالی 4 ماه اخیر

 

سرمایه گذاری ملکی برای مهاجرت – مقاصد مناسب

در این روش بزرگترین چالش برای فرد متقاضی انتخاب مقصدی مناسب است. در این بخش ما بهترین، مناسب ترین و محبوب ترین مقاصد را که قبلا به آن اشاره نکردیم به شما معرفی خواهیم کرد. شهروندی برخی کشورها را می‌توان با سرمایه‌گذاری در اقتصاد محلی مانند: خرید املاک یا اوراق بهادار، راه اندازی یک تجارت یا ایجاد شغل به دست آورد. به این نوع شهروندی، شهروندی سرمایه‌گذاری (citizenship by investment) می‌گویند.

 

پرتغال
سرمایه گذاری املاکی در پرتغال از ثبات بالایی برخوردار است
  • پرتغال

با توجه به سودآوری بالای بازار املاک در پرتغال، این کشور سرمایه گذاران بین المللی زیادی را جذب کرده است. سرمایه گذاری املاکی در پرتغال از ثبات بالایی برخوردار است. به طوری که حتی در شرایط بحرانی کرونا، قیمت خرید و اجاره ملک در پرتغال ثابت ماند.

 

مراحل خرید ملک و درخواست ویزا:

  1. افتتاح حساب بانکی در پرتغال
  2. اقدام جهت اخذ ویزای شنگن
  • سفر قانونی به پرتغال از طریق ویزای شنگن
  1. انتخاب ملک
  2. بررسی های قانونی و حقوقی
  3. انتقال سرمایه به حساب بانکی در پرتغال
  • امضای قرارداد
  • درخواست گلدن ویزا
  1. مصاحبه حضوری
  2. دریافت کارت اقامت

 

مهاجرت به ترکیه
کشور ترکیه با پیشرفت در مسائل آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بهداشتی مهاجر پذیری خود را افزایش داده است
  • ترکیه

کشور ترکیه با پیشرفت در مسائل آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بهداشتی مهاجر پذیری خود را افزایش داده است. هزینه‌های خرید ملک در کشور ترکیه نسبت به ایران بسیار پایین‌تر است و یکی از آسان‌ترین راه‌های دریافت اقامت کشور ترکیه خرید ملک در این کشور است. اخذ حق شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری توسط دولت این کشور از سال 2017 قانونی شد. مطابق این طرح، دولت آنکارا به افراد خارجی ای که در ترکیه ملکی به ارزش حداقل یک میلیون دلار را خریداری کنند حق شهروندی اعطا می کند. اما ملک خریداری شده باید حداقل به مدت سه سال فروش نرفته باشد. با خرید یک ملک با حداقل ارزش یک میلیون دلار در ترکیه، سرمایه گذار خارجی می تواند برای خود و خانواده اش حق شهروندی ترکیه بگیرد. و همچنین خریداران خارجی با خرید خانه در ترکیه می توانند اقامت یک ساله این کشور را اخذ کنند.

 

خرید ملک در اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا امتیازات بسیاری دارد. بهره مندی از تحصیل ، بیمه و درمان رایگان و اجازه کار در اسپانیا برای تمام افراد خانواده از ابتدای دریافت اقامت
  • اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا امتیازات بسیاری دارد. بهره مندی از  تحصیل ، بیمه و درمان رایگان و اجازه کار در اسپانیا برای تمام افراد خانواده از ابتدای دریافت اقامت. که این امر باعث کاهش هزینه ها می شود . در کشور اسپانیا هیچ محدودیتی در میزان سرمایه گذاری در خرید ملک از نظر ارزش ملک وجود ندارد، البته بهتر است حداقل سرمایه گذاری در املاک اسپانیا 100 هزار یورو باشد. با خرید ملک با ارزش کمتر از 500 هزار یورو به افراد خانواده ویزاهای یک ساله اسپانیا داده می شود. در صورتی که ارزش ملک های خریداری شده به بیش از 500 هزار یورو برسد، به تمام اعضای خانواده و حتی فرزندان بالاتر از ۱۸ سال خانواده اقامت دائم اسپانیا یا گلدن ویزای اسپانیا تعلق می گیرد.

شهرهایی که ایرانیان علاقه به خرید ملک در آنها دارند:

  1. بارسلونا
  2. مادرید
  • مایورکا
  1. ماربیا
  2. والنسیا
  3. جزایر اسپانیا

قیمت پایه خرید ملک در این شهر ها متفاوت است.

 

مزایای خرید ملک در اسپانیا

۱- حق سکونت در کشور اسپانیا

۲- معافیت از پرداخت مالیات سالانه

۳- امکان افتتاح حساب بانک های اروپایی

۴- امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا

۵- سفر آزادانه به همه کشورهای حوزه شنگن

۶- امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از ۱۰ سال

 

خرید ملک در یونان
سرمایه گزاری در کشور یونان در طی سال های اخیر و با رشد اقتصادی این کشور آسان تر شده است.
  • یونان

سرمایه گزاری در کشور یونان در طی سال های اخیر و با رشد اقتصادی این کشور آسان تر شده است. دولت کشور یونان همواره از سرمایه گذاران استقبال کرده و روند سرمایه گذاری  را برای متقاضیان  آسان میکند. لازم است متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور عوامل موثر را برای بهره مندی حداکثر از مزایای موجود بررسی نمایند.

در ادامه برخی از مزایای سر مایه گذاری ملکی در یونان آمده است.

  1. امکان افتتاح حساب بانک های اروپایی
  2. سفر آزادانه به همه کشورهای حوزه شنگن
  3. تحصیل رایگان
  4. امکان دریافت اقامت دائم

در این نوع از سرمایه گذاری فرد می تواند برای همسر، فرزندان زیر 21 سال و پدر و مادر خود یا پدر و مادر همسر خود نیز جهت اخذ گلدن ویزا اقدام کند. فرد با خرید ملک در این کشور فرد اقامت 5 ساله دریافت می نماید. خرید ملک در یونان به نسبت باقی کشورهای اروپایی هزینه کمتری دارد. فرد باید حتما برای اخذ ئ تمدید اقامت خود یک ملک به ارزش حداقل 250 هزار یورو داشته باشد.

 

بهترین و محبوب ترین شهرهای یونان جهت سرمایه گذاری ملکی

  1. لاریسا
  2. کرت
  • تسالونیکی

 

مهاجرت به مالت
برای اخذ اقامت مالت لازم است ملکی خریداری شود و آن ملک حداقل به مدت 5 سال نگهدای شود یا خانه ای به مدت 5 سال اجاره شود
  • مالت

وجود بناهای تاریخی، اسلکه های تفریحی، آب و هوای عالی، فرهنگ منحصر به فرد و… باعث شده افراد بسیاری مالت را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کنند و به سرمایه گذاری در این کشور علاقه مند شوند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به سرمایه گذاری در این کشور علاقه مند می باشید، خرید ملک در کشور مالت یکی از گزینه های شما است که به واسطه آن می توانید اقامت و تابعیت کشور مالت را نیز به دست آورید.

برای اخذ اقامت مالت لازم است ملکی خریداری شود و آن ملک حداقل به مدت 5 سال نگهدای شود یا خانه ای به مدت 5 سال اجاره شود.

 

مزایای خرید ملک و اخذ اقامت مالت

  • امکان سفر بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو اتحادیه شینگن
  • امکان دریافت شهروندی و پاسپورت مالت
  • بهره مندی از مراقبت های بهداشتی و آموزش عالی
  • اقامت دائم برای تمام اعضای خانواده، (همسر و فرزندان زیر 26 سال)
  • امکان دریافت اقامت سریع در مدت زمان 4 تا 6 ماه

 

مزایای خرید ملک و اخذ اقامت مالتا

  • امکان سفر بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو اتحادیه شینگن
  • امکان دریافت شهروندی و پاسپورت مالتا
  • بهره مندی از مراقبت های بهداشتی و آموزش عالی
  • اقامت دائم برای تمام اعضای خانواده، (همسر و فرزندان زیر 26 سال)
  • امکان دریافت اقامت سریع در مدت زمان 4 تا 6 ماه

 

سرمایه گزاری ملکی در گرجستان
اقامت از طریق خرید ملک گرجستان یکی از ساده ترین راه‌های اخذ اقامت این کشور است.
  • گرجستان

اقامت از طریق خرید ملک گرجستان یکی از ساده ترین راه‌های اخذ اقامت این کشور است. با خرید ملک در گرجستان و سرمایه گذاری در املاک می‌توانید برای تمامی اعضای خانواده اقامت دریافت کنید. با توجه به قوانین فعلی، دارنده کارت اقامت گرجستان می‌تواند برای مدت نامحدود در گرجستان بماند. داشتن حساب بانکی، امکان کار و تحصیل و برخورداری از کلیه حقوق شهروندی به این افراد ارائه می‌شود.

مالکیت املاکی از قبیل آپارتمان، منزل ویلایی، هتل، مغازه و حتی رستوران می تواند منجر به اخذ اقامت در گرجستان شود. به طور کلی با خرید ملک در گرجستان شخص ابتدا اقامت یک ساله دریافت میکند. سپس هر ساله در صورتی که تایید شود که ملک هنوز در مالکیت قانونی شخص سرمایه گذار خارجی هست می توان اقامت را تمدید نمود. بعد از6 سال از خرید ملک و تمدید اقامت به مالک اقامت دائم گرجستان اعطا می گردد.

 

سرمایه گذاری در قبرس
اقامت از طریق خرید ملک در قبرس یک فرآیند سریع است که قوانین خاصی دارد.
  • قبرس

اقامت از طریق خرید ملک در قبرس یک فرآیند سریع است که قوانین خاصی دارد. شما بعد از خرید ملک در قبرس می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. اقامت دائم قبرس شامل اعضای خانواده شما نیز می‌شود و والدین، همسر و والدین همسر و فرزندان تا سن 25 سال می‌توانند همراه با خریدار ملک در قبرس زندگی کنند. این امتیاز یکی از موارد جذاب برای مهاجرت از طریق خرید ملک محسوب می‌شود. اما دارنده این نوع مجوز مجاز به کار نیست. همچنین امکان اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در قبرس نیز وجود دارد. اجازه اقامت از طریق خرید ملک در قبرس به دارنده این حق را می‌دهد که پس از مدت معینی اقامت از زمان خرید ملک و دریافت اجازه اقامت، برای شهروندی اقدام کند.

 

سرمایه گذاری ملکی در صربستان
یکی از مزایای خرید ملک در صربستان این است که حداقل مبلغ مورد نیاز تعیین نشده است و بنابراین می‌توانید هر ملکی را خریداری کنید
  • صربستان

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت صربستان سرمایه‌گذاری در املاک است. از مزایای خرید ملک در صربستان این است که حداقل مبلغ مورد نیاز تعیین نشده است و بنابراین می‌توانید هر ملکی را خریداری کنید و همچنان برای اقامت اقدام کنید. اقامت از طریق خرید ملک در صربستان برای مدت 1 سال صادر می شود.

 

جمع بندی

در این مقاله درمورد سرمایه‌گذاری ملکی برای مهاجرت مطالبی ارائه کردیم. سرمایه گذاری ملکی برای مهاجرت روشی سریع و مطلوب است، اما در عین حال نیازمند هزینه بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *