تهیه و خرید بیزینس در اروپا

یکی از راه های مهاجرت به کشورهای اروپایی، سرمایه گذاری در کسب و کار و خرید بیزینس در اروپا است که دارای رونق تجاری بوده و فرد میتواند از طریق آن موفق به کسب ویزا و اخذ اقامت در کشور مورد نظر شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس در اروپا از ۳ طریق ممکن می باشد که در ذیل به آنها اشاره شده است:

  • راه اندازی، ثبت شرکت و شروع بیزینس از صفر
  • خرید یک بیزینس آماده در اروپا
  • دریافت یک فرانچایز

شیوه های خرید کسب و کار در اروپا :

  1. راه اندازی، ثبت شرکت و شروع بیزینس از صفر

در این حالت بیزینس کاملا توسط متقاضی Develop می گردد. بیزینس شما از انتخاب نام آغاز می شود و ارائه طرح توجیهی الزامی می باشد.

شما می بایست تمامی مراحل ثبت و تامین سرمایه آن را به درستی پیش ببرید. در این صورت زمینه فعالیت شرکت خود را تعیین می کنید و به ست آپ زمینه فعالیت خود می پردازید. این ست آپ شامل اجاره مکان مناسب، دریافت مجوز های لازم، خرید لوازم فیزیکی مورد نیاز می شود و به صرف وقت و دقت نیاز دارد.

در مرحله آخر به استخدام نیروهای مورد نیاز خود می پردازید یا بیزینس را برای شروع راه اندازی می نمایید.

  1. خرید یک بیزینس آماده در اروپا

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اروپا ، خرید بیزینس آماده در اروپا می باشد که در این روش مواردی از بیزینس های طراحی شده آماده به متقاضیان ارائه می گردد و توضیحات و مشاوره کاملی در خصوص بیزینس مربوطه به متقاضی ارائه می شود و از طریق این کسب و کار آماده، اقامت اروپا برای متقاضی و خانواده اخذ می گردد. در این حالت فرد دیگری تمامی این مراحل را انجام داده است و بنا به هر دلیلی دیگر تمایل به مدیریت آن بیزینس ندارد، در این مرحله شما وارد عمل می شوید و شرکت آن فرد را خریداری می کنید و می توانید با انرژی بیشتر و تخصیص نیروهای کارآزموده، نتیجه های قابل توجهی دریافت کنید.

  1. دریافت یک فرانچایز

این حالت مربوط به شرایطی می شود که شما تمایل دارید تا تحت نام یکی از برند های بزرگ دنیا نظیر، استار باکس یا کی اف سی فعالیت کنید تا از مقبولیت آن آسوده خاطر باشید.

این حالت نیز برای شما یک گزینه مطلوب به حساب می آید اگرچه هزینه های ست آپ این بیزینس برای شما اندکی بالاتر خواهد بود.

مزایای خرید بیزینس در اروپا

  • ورود سریع تر به بازارهای تجاری
  • در دسترس بودن نیروی کار متخصص
  • عدم نیاز به اطلاعات زیاد در زمینه مسائل اداری مانند پروسه مالیات
  • فراهم بودن گواهی نامه‌ ها و مدارک معتبر مورد نیاز
  • ریسک‌ پذیری کمتر

معایب خرید بیزینس در اروپا

پیش از خرید شرکت حتما با متخصصین این کار مشورت نمایید زیرا برخی شرکت‌ ها مبالغ بالایی به بانک و یا دولت بدهی دارند. خرید این نوع شرکت‌ ها تنها موجب ایجاد مشکلات جدی برای متقاضی می‌ شود.

خرید کسب و کار چگونه منجر به دریافت اقامت کشورهای اروپایی و کانادا می‌ شود؟

از آنجایی که یکی از بهترین راه های اخذ اقامت کشورهای دیگر راه اندازی کسب و کار در آنها است، با خرید یک کسب و کار آماده علاوه بر انتقال سرمایه خود به امن ترین راه ممکن، از موهبت اقامت آن کشور بهره مند خواهید شد.

چرا ایرانی ها به خرید کسب و کار آماده علاقه مند هستند؟

هزینه های خرید ملک و دریافت اقامت در اروپا در کمترین شکل ممکن ۲۵۰.۰۰۰ یورو است که مبلغ سنگینی است. اما از طریق خرید کسب و کار با ارقام کمتر می‌ توان اقامت کشورهایی همچون آلمان، هلند، اسپانیا، پرتغال و یا فرانسه و اسلواکی را به دست آورد.

که از طریق نوعی بیزینس مرتبط در زمینه کاری اشخاص به راحتی میتوان به همراه خانواده مهاجرت کرد و همچنین در همان ابتدای کار می توان کسب درآمد داشت.

چرا خرید بیزینس؟

یکی از مطمئن‌ ترین راه‌ هایی که برای اقامت در اروپا می‌ توان در نظر گرفت، خرید کسب‌ و کار آماده در کشور مقصد است.

در نظر داشته باشیم که برای تمدید های سالانه اقامت شما در سه یا پنج سال اول در کشورهای اروپایی، و قبل از دریافت PR (یا همان اقامت دائم) مهم‌ ترین خواسته میزبان شما، پرداخت به موقع و کامل مالیات بر درآمد سالانه شرکت شما خواهد بود.

در اختیار داشتن یک شرکت یا مغازه که پیش از این کار کرده، پرونده مالیاتی دارد، مشتریان به‌ خصوص خود را دارد و سود ده است، خیال شما را از این بابت آسوده خواهد ساخت.

از سوی دیگر، همواره با متقاضیانی رو به‌ رو می‌ شویم، که به‌ رغم تمکن مالی مناسب و در اختیار داشتن سرمایه کافی برای راه‌ اندازی کسب‌ و کار در اروپا، به دلایل مختلف از انجام این کار رویگردان هستند. برخی از این دلایل اینها هستند:

  • عدم تجربه پیشین از هرگونه کار آفرینی؛
  • عدم تسلط کافی به زبان آن کشور و واهمه از ناتوانی در اجرای صحیح فرآیند های قانونی؛
  • عدم اعتماد به نفس برای پذیرفتن مسئولیت راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار؛
  • سن بالا و بازنشستگی که منجر به عدم وجود روحیه مناسب برای راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار می‌ شود؛
  • ترس از دست دادن سرمایه موجود؛
  • نداشتن مدارک لازم برای کسب مجوزات برای یک فعالیت اقتصادی؛
  • نداشتن صبر و حوصله کافی برای به بار نشستن گام‌ به‌ گام یک کسب‌ و کار؛
  • نیاز به درآمد ناشی از سرمایه‌ گذاری از همان ابتدای حضور در اروپا به علت عدم توان پوشش هزینه‌ ها از ایران.

مجموعه دلایل فوق باعث شده تا خرید بیزینس آماده، جهت اخذ اقامت در اروپا، طرفداران مخصوص به خود را داشته باشد. اما مجموعه نکاتی نیز وجود دارد که می‌ تواند این فرایند را معیوب سازد. برخی از آن‌ ها عبارتند از:

  • متقاضی از کجا می‌ تواند مطمئن باشد که ارزش کسب‌ و کاری که در حال خریداری آن است، به همان میزان است که فروشنده اعلام می‌ دارد؟
  • از کجا معلوم که شرکت یا مغازه در حال فروش، بدهی مالیاتی و یا انواع بدهی‌ های دیگر را نداشته باشد؟
  • چگونه می‌ توان فهمید که میزان سود آتی این کسب‌ و کار چه میزان است؟
  • سود شرکت مشاور در این میان چیست؟ درصد خود را از کدام‌ یک از طرفین می‌ گیرد؟ آیا ممکن است با گرفتن درصدی از طرفین، هزینه خرید کسب‌ و کار بیهوده و بی‌ جهت، افزایش غیرمنطقی بیابد؟
  • چه تضمینی برای موفقیت این کسب‌ و کار در آینده وجود دارد؟
  • هزینه خرید این کسب‌ و کار را چگونه از کشور خارج خواهیم کرد؟

تمامی سئوال‌ های بالا، مهم و حیاتی هستند و بدیهی است که یک خریدار واقعی، به دنبال پاسخی برای تک‌ تک این سئوالات باشد.

متقاضی از کجا می تواند مطمئن باشد که ارزش کسب‌ و کاری که در حال خریداری آن است، به همان میزان است که فروشنده اعلام می‌ دارد؟

الگوهای مشخصی برای ارزش‌ گذاری یک کسب‌ و کار، وجود دارند و این موضوع باعث به وجود آمدن یک حرفۀ مشخص با همین مأموریت در سال‌ های اخیر شده است.

یکی از مشهورترین این الگو ها از این قرار است:

دارایی‌ های مشهود و ملموس (مانند ملک یا تجهیزات)

دارایی‌ های مشهود و ناملموس (مانند نرم‌ افزار ها، سابقه بیمه و سابقه خوش‌ حسابی در بانک)

دارایی‌ های نا مشهود و ناملموس (مانند میزان پاخور و یا همان خوشنامی و یا استقبال مشتریان)

ضریب مشخصی از سود پیش‌ بینی‌ شده سال آینده براساس سود سال گذشته براساس صورت‌ های مالی.

شاید محاسبه این معادله به نظر پیچیده بیاید، اما برای متخصصین ارزش‌ گذاری، یک کار روزمره محسوب می‌ شود. ما با آژانس‌ های اروپایی بسیار مشهوری همچون B&F Global در این زمینه برای ارزش‌ گذاری کسب‌ و کار مورد توافق، قرارداد داشته و براساس آن کسب‌ و کارها را به شما پیشنهاد می‌ دهیم.

  • از کجا معلوم که شرکت یا مغازه در حال فروش، بدهی مالیاتی و یا انواع بدهی‌ های دیگر را نداشته باشد؟
  • اصولاً حتی در ایران نیز امکان واگذاری یک شرکت، بدونتسویه حساب بیمه، مالیات و انتشار آگهی واگذاری در رونامه رسمی قبل از واگذاری و برای فراخوان طلبکار احتمالی وجود ندارد، وای به حال اروپا!
  • چگونه می‌توان فهمید که میزان سود آتی این کسب‌ و کار چه میزان است؟
  • از آنجا که بخشی از معادله خرید یک کسب‌ و کار براساس پیش‌ بینی سود سال آینده براساس فاکتورها و تراز نامه‌ های سال قبل شرکت است، شما قبل از معامله نهایی، حتماً با پیش‌ بینی سود آتی مواجه شده و قابلیت تصمیم‌ گیری در خصوص آن را خواهید داشت.
  • سود شرکت مشاور در این میان چیست؟ درصد خود را از کدام یکی از طرفین می‌ گیرد؟ آیا ممکن است با گرفتن درصدی از طرفین، هزینه خرید کسب‌ و کار بیهوده و بی‌ جهت، افزایش غیرمنطقی بیابد؟
  • برای جلوگیری از هرگونه آشفتگی ذهنی در متقاضیان، شرکت ها به صورت رسمی اعلام می‌ دارند در طول این معامله صرفاً نماینده مشتری می‌ باشد. همچنین از آنجا که روش مرسوم در جهان برای کمیسیون این کار، درصدی از مبلغ نهایی مصوب است، و ممکن است این ذهنیت به وجود آید که برای شرکت ها به صرفه است تا کسب‌ و کار با مبلغ بالاتری خریداری شود، این شرکت تصمیم به تصویب یک حق‌ العمل مشخص برای کمیسیون گرفته است. برای معامله‌ های 1.000 تا 50.000 هزار، 50.000 هزار تا 120.000 و بالاتر از 120.000 یورو، یک کمیسیون از پیش تعیین‌ شده دریافت می‌ شود تا خیال مشتریان از این جهت آسوده باشد.
  • چه تضمینی برای موفقیت این کسب‌ و کار در آینده وجود دارد؟

هیچ تضمینی برای موفقیت هیچ‌ کسب‌ و کاری در تاریخ وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت. اگر متقاضی، یک بیزینس موفق را تحویل گرفته و آن را به ورشکستگی بکشاند، در حقیقت تمامی مسئولیت آن متوجه خریدار خواهد بود. هرچند ما در این مسیر برای کمک به موفقیت کسب‌ و کار شما آماده همکاری هستیم.

هزینه خرید این کسب‌ و کار را چگونه از کشور خارج خواهیم کرد؟

به روش‌ هایی کاملاً امن و قابل تأیید شما و از مجاری رسمی، منتقل خواهد شد.

 

چرا مالک یک کسب‌ و کار سودزا، بیزینس خود را واگذار می‌ کند؟

این سؤال توسط بسیاری از مشتریان ما تاکنون پرسیده شده است و به اختصار، به برخی از دلایل آن اشاره می‌ کنیم:

  • یافتن یک کسب‌ و کار دیگر و علاقه به تغییر خط شغلی؛
  • نیاز مبرم به سرمایه نقدی؛
  • تغییر محل زندگی، که در اروپا بسیار شایع است؛
  • شغل اصلی او اساساً راه‌ اندازی و فروش یک کسب‌ و کار باشد؛
  • معضلات پیری، بازنشستگی و یا بیماری برای فروشنده؛
  • علاقه به گسترش برند و خدماتش در سطوح ملی و فراملی (برای برانچ و نمایندگی)

الگوهای خرید کسب‌ و کار آماده

الگوهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، ما سه روش مرسوم آن را در اینجا توضیح داده‌ ایم:

خرید خود کسب‌ و کار

در این صورت، یک شرکت و یا مغازه، تماماً به شما منتقل خواهد شد.(مثال: خرید کامل یک کارواش)

اعطای برانچ

در این صورت، یک برند که خدمات و یا محصولاتی را ارائه می‌ دهد، حق تأسیس یک شعبه نمایندگی را برای یک بازه زمانی و یا به صورت مادام‌ العمر در اختیار شما قرار داده و در مراحل تأسیس شعبه نمایندگی شما را کمک و راهنمایی می‌ کند. شما نیز ملزم به رعایت قوانین و ساختارهای آن برند اصلی خواهید بود. (مثال: دریافت حق نمایندگی یک برندِ فست‌ فود و یا پوشاک)

اعطای نمایندگی باز

در این الگو، یک شرکت و یا برند، مسئولیت تأمین، آموزش و راهنمایی شما را در تمامی مراحل راه‌ اندازی کسب‌ و کار به عهده می‌ گیرد و در عوض، در بخشی از سود آتی شما شریک خواهد شد. شما در این الگو آزادی عمل بیشتری خواهید داشت، اما تحت نام برند اصلی فعالیت خواهید کرد. (مثال: دریافت نمایندگی از یک شرکت حمل‌ونقل برای تأسیس نمایندگی در یک شهر و یا کشور دیگر، همراستا با کمپانی مادر و معمولاً برای تکمیل خدمات او در یک جغرافیای متفاوت)

شرکت ها در تمامی الگوهای فوق دارای پرونده‌ های قابل مذاکره می‌ باشد که فهرست تفکیکی آن‌ ها را مشاهده خواهید کرد. پیش از مطالعه آن، موارد ذیل را در نظر داشته باشید:

فقط مشاغلی در لیست گذاشته شده‌ اند، که قابلیت دریافت اقامت شما در آن کشور به لحاظ قانونی از قبل مهیا باشد.

از آنجا که قابلیت به‌ روزرسانی هر روزه این موارد وجود ندارد، به صورت ماهیانه، با کسب اطلاع از فروشندگان، بازبینی و در صورت واگذاری حذف می‌ گردد. بنایر این ممکن است کسب‌ و کار مورد نظر شما در تاریخی که درخواست بررسی می‌ دهید واگذار شده باشد.

هیچ‌ کدام از موارد معرفی‌ شده، از ابتدا ارزش‌ گذاری دقیق ندارند، و فقط محدوده ارزش آن‌ ها قبل از شروع فرایند انتقال، قابلیت اطلاع‌ رسانی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *