مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی اگرچه یکی از روش های ساده و سریع مهاجرت است، اما نیازمند سرمایه است.


مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی اگرچه یکی از روش های ساده و سریع مهاجرت است، اما نیازمند سرمایه است. در این نوع ویزا و اقامت فرد متقاضی با استفاده از سرمایه، دارایی‌ها و درآمدی که دارد، اقامت یک کشور را اخذ میکند. به این روش مهاجرتی معمولاً «ویزای خودحمایتی» یا «اقامت تمکن مالی» می‌گویند. و شخص مهاجر را Financially Independent Person  (یعنی فردی که از نظر مالی مستقل است) می نامند.

 

اخذ ویزای تمکن مالی

برای اخذ ویزای تمکن مالی شما باید گواهی تمکن مالی خود را ارائه دهید. شما نیازمند یک سرمایۀ اولیه و در کنار آن یک منبع درآمد ماهیانۀ ثابت و منظم هستید.

مدارک لازم

  • مدارک مربوط به داشتن درآمد ماهانۀ منظم و ثابت
  • رسید حساب‌های بانکیِ مربوط به درآمد
  • فیش‌های بانکی مربوط به سرمایه‌ای که در حساب دارید
  • انگیزه‌نامه(تعیین هدف برای این نوع مهاجرت و انتخاب آن کشور)
  • مدارک سوابق کاری و تحصیلی
  • پاسپورتِ معتبر و مدت‌دار
  • ترجمۀ کارت ملی و همۀ صفحات شناسنامه
  • گواهی عدم سوءپیشنه
  • چند قطعه عکس مطابق استاندارهای ویزای شینگن

 

مزایای مهاجرت از طریق تمکن مالی
مزایای مهاجرت از طریق تمکن مالی یکی از مهمترین مزایای مهاجرت و اقامت دائم به کشورهاست

مزایای مهاجرت از طریق تمکن مالی

  • شما میتوانید تا پایانِ مدت اقامت در آن کشور زندگی کنید.
  • سفر در کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا.
  • اخذ اقامت دائم پس از 5 سال و شهروندی بعد از 7 تا 10 سال.
  • امکان مهاجرت همراه خانواده
  • امکان راه اندازی اقامت کسب‌وکار.
  • بهره مندی از بیمه و خدمات درمانی.
  • دریافت اقامت کشور موردنظر بدون پرداخت هزینه به آن کشور
  • امکان همراه داشتن فرزندان زیر ۱۸ سال و تحصیل رایگان آنها در کشور مقصد

به عنوان یکی از معایب مهاجرت ازین روش میتوان به عدم اجازه کار تا دریافت اقامت دائم (حداکثر ۵ سال) اشاره کرد.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی – مقاصد مناسب

این نوع ویزا و اقامت بیشتر توسط کشور های اروپایی صادر میشود. کشورهایی همچون فرانسه، اسپانیا، پرتغال، اتریش و یونان.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - پرتغال
نسبت به بقیه کشور ها، پرتغال یکی از ارزان‌ترین‌ کشور هاست. اگر شما به‌دنبال گرفتن اقامت تمکن مالی اروپا با کمترین هزینه هستید، این کشور میتواند بهترین گزینه باشد.
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – پرتغال

در این بخش به بررسی کشور پرتغال برای اخذ ویزا و اقامت از طریق تمکن مالی میپردازیم.

نسبت به بقیه کشور ها، پرتغال یکی از ارزان‌ترین‌ کشور هاست. اگر شما به‌دنبال گرفتن اقامت تمکن مالی اروپا با کمترین هزینه هستید، این کشور میتواند بهترین گزینه باشد.

در کشور پرتغال، به شما یک ویزای موقتِ قابل‌ تمدید به شما داده می‌شود. شما بعد از 5 سال می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم پرتغال اقدام کنید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - فرانسه
از مهم ترین مزایای مهاجرت به فرانسه از این طریق میتوان به عدم نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسوی اشاره کرد.
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – فرانسه

از مهم ترین مزایای مهاجرت به فرانسه از این طریق میتوان به عدم نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسوی اشاره کرد.

در طول اقامت، فرد متقاضی تنها در شرایطی اجازه کار دارد  که کسب‌ و کاری راه اندازی کرده و آنرا مدیریت کند. در واقع فرد اجازۀ کار برای یک کارفرمای فرانسوی را ندارد.

یکی از مهم ترین شرایط خرید یا اجاره یک خانه در فرانسه است که قوانین خاصی مربوط به آن وجود دارد. مثلا خانه باید به ازای تعداد افراد مهاجر، حداقل 15 مترمربع زیربنا داشته باشد. یعنی اگر یک خانوادۀ 4 نفره قصد مهاجرت دارند، باید یک خانۀ حداقل 60متری بخرید یا اجاره کنند.

شما میتوانید بعد از 5 سال زندگی در این کشور، جهت اخذ اقامت دائم فرانسه اقدام کنید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - اسپانیا
اسپانیا هم یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان است. اگر شما از وضعیت مالی خوبی برخوردارید، یکی از بهترین روش های گرفتن اقامت این کشور تمکن مالی است.
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – اسپانیا

اسپانیا هم یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان است. اگر شما از وضعیت مالی خوبی برخوردارید، یکی از بهترین روش های گرفتن اقامت این کشور تمکن مالی است. شما در اسپانیا میتوانید پس از 5 سال  اقامت دائم و پس از 10 سال هم پاسپورت و شهروندی دریافت کنید. سرمایه مورد نیاز و همچنین هزینه زندگی در اسپانیا به‌صرفه‌تر از فرانسه است و میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد. شما پس از یک سال زندگی در اسپانیا، حق راه‌اندازی یک کسب‌وکار و کارکردن در این کشور  را دارید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - یونان
یونان تنها کشوری است که شرط حضور ندارد. یعنی شما فقط برای ثبت درخواست و گرفتن اقامت باید در این کشور باشید و بعد از آن لازم نیست در یونان بمانید
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – یونان

دسته ای از مهاجران وجود دارند که پس از اخد ویزا قصد ماندن و سکونت در آن کشور را ندارند. یونان تنها کشوری است که شرط حضور ندارد. یعنی شما فقط برای ثبت درخواست و گرفتن اقامت باید در این کشور باشید و بعد از آن لازم نیست در یونان بمانید. پس اگر شما قصد حضور مداوم در کشور مقصد را ندارید یونان بهترین گزینه برای شماست. با استفاده ازین روش به شما ویزای قابل تمدید تعلق میگیرد. شما هر دوسال باید جهت تمدید ویزا اقدام نمایید. و پس از 5 سال میتوانید جهت اخذ اقامت اقدام کنید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - اتریش
شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند میتوانند جهت اخذ ویزای تمکن مالی اتریش اقدام کند. اخذ این نوع ویزا کمی سخت و رقابتی میباشد.
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – اتریش

شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند میتوانند جهت اخذ ویزای تمکن مالی اتریش اقدام کند. اخذ این نوع ویزا کمی سخت و رقابتی میباشد. به طوری که ویزای تمکن مالی اتریش سالانه تنها به ۴۵۰ مورد اعطا می‌شود. و همچنین متقاضی باید درآمد ماهانه منظمی معادل دو برابر نرخ استاندارد قانون عمومی بیمه اجتماعی اتریش (ASVG) داشته باشد. از شرایط اخذ این  ویزا در اتریش، میتوان به داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح A1 اشاره کرد. و همچنین فرد باید اثبات محل سکونت در اتریش را داشته باشد. شما پس از 10 سال اقامت در اتریش میتوانید جهت اخذ تابعیت این کشور اقدام کنید. لازم به ذکر است که برای این امر شما به مدرک زبان آلمانی سطح B2 نیاز دارید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - سوئیس
اگرچه سوئیس کشوری محبوب و مناسب برای زندگی است، اما شرایط سخت و پیچیده ای برای صدور ویزا دارد.
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – سوئیس

اگرچه سوئیس کشوری محبوب و مناسب برای زندگی است، اما شرایط سخت و پیچیده ای برای صدور ویزا دارد. به طوری که طی 10 سال گذشته، تعداد افرادی که از طریق تمکن مالی موفق به مهاجرت به این کشور شدند، به 1000 نفر هم نمی‌رسد. سوئیس کشور گرانی است. و همچنین در صدور ویزا و اقامت، به‌شدت سخت‌گیر میباشد. در مقایسه با دیگر کشور ها اخذ ویزا از این روش در سوئیس اصلاً به‌صرفه نیست و تضمینی هم برای شهروند شدن شما در این کشور وجود ندارد. در این کشور محدودیت سنی نیز برای اخذ ویزا و اقامت از این طریق وجود دارد. افرادی که درخواست اخذ اقامت سوئیس از روش تمکن مالی را دارند، باید حداقل ۵۵ سال سن داشته باشند.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی - ایتالیا
در محدوده اروپا، ایتالیا یکی از کشور هاییست که برای مهاجرینی که از طریق تمکن مالی اقدام میکنند ویزا صدور میکند.
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی – ایتالیا

در محدوده اروپا، ایتالیا یکی از کشور هاییست که برای مهاجرینی که از طریق تمکن مالی اقدام میکنند ویزا صدور میکند. نمیتوان گفت که ایتالیا نسبت به بقیه کشور ها برتری دارد. اما میتواند بسته به شرایطتان مقصد مناسبی برای شما باشد. شما برای اخذ این ویزا و اقامت در ایتالیا نیازمند دانش زبان این کشور نیستید. همچنین شما میتوانید پس از 5 سال جهت گرفتن اقامت این  کشور اقدام کنید. شما همچنین باید برای گرفتن این ویزا و مهاجرت به ایتالیا یک خانۀ مناسب در این کشور خریداری یا اجاره کرده باشید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی – جمع بندی

در این مقاله درمورد ویزای تمکن مالی برای مهاجرت مطالبی ارائه کردیم. اگر شما از شرایط مالی خوبی برخوردارید، این روش مهاجرتی مناسب شما است. شما میتوانید بسته به سرمایه ای که دارید مقاصد مناسب خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که نرخ سرمایه لازم برای این کار هرساله توسط دولت آن کشور اعلام شده و متغیر میباشد.

گروه مهاجرتی سفیران آتیه ساز با سابقه چندین ساله یکی از بهترین مراکز جهت مشاوره و اخذ ویزای سرمایه گذاری ، مالی و هر گونه ویزای مهاجرتی و اقامت دائمی هست. هدف ما آسانترین و ارزانترین راه برای متقاضیان جهت مهاجرت متناسب با شرایط آنهاست. از بخش تماس با ما جهت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *