ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا امروزه بسیار متقاضی دارد. ویزای تحصیلی آمریکا امروز بهترین و راحت ترین راه مهاجرت به کشور آمریکا هست


ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا امروزه بسیار متقاضی دارد. اخذ روادید تحصیلی کشور آمریکا امروز بهترین و راحت ترین راه مهاجرت به کشور آمریکا هست. در این مقاله به بررسی آمریکا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور میپردازیم. آمریکا کشوریست دارای تعداد بسیار زیادی دانشگاه و موسسه آموزشی بزرگ و معتبر. همین امر آمریکا را به بزرگترین مقصد تحصیلی جهان تبدیل کرده است. به طوری که سالانه بیش از 800.000 دانشجوی خارجی برای تحصیل به آمریکا مهاجرت می‌ کنند. اغلب دانشگاه ‌های معروف و در رتبه ‌های بالای جهان در کشور آمریکا قرار دارند و تقریبا در هر ایالتی از آمریکا می‌ توان یک دانشگاه با رتبه‌ بندی تک رقمی یا دو رقمی جهانی یافت.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، همراه ما باشید.

کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا ( United States of America یا USA ) یک کشور مستقل در آمریکای شمالی است. آمریکا با کشور کانادا و مکزیک و اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام همسایه است. آمریکا دارای مساحتی معادل 9.8 میلیون کیلومتر مربع و سومین کشور پهناور جهان محسوب است. این کشور با جمعیتی بیش از 333 میلیون نفر، سومین کشور پرجمعیت جهان است. پایتخت آمریکا، واشینگتن دی سی و پرجمعیت ‌ترین شهر آن نیویورک است. ایالت متحده همواره قدرتمند ترین اقتصاد جهان و ابر قدرت دنیا در زمینه‌ های اقتصادی، آموزشی و سیاسی در جهان بوده است. امروزه ایالات متحده، دارای بیشترین تنوع قومی و نژادی در میان تمامی کشورهای جهان است.

چرا آمریکا؟

  • کیفیت بالای آموزش
  • ارائه‌ ی مدارک معتبر جهانی
  • برخورداری از تکنولوژی به روز
  • اقتصاد عالی و رو به پیشرفت
  • سیستم آموزشی انعطاف پذیر
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • فرصت های شغلی فراوان
  • برابری جنسیتی
  • آزادی مذهبی
  • امکان دریافت بورسیه های متنوع تحصیلی
  • دارای بیشترین تنوع قومی و نژادی
اخذ ویزای تحصیلی آمریکا
ویزای تحصیلی آمریکا به سه قسمت تقسیم میشود. ویزای تحصیلی نوع F ، ویزای تحصیلی نوع M و ویزای تحصیلی نوع J

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا به سه دسته تقسیم بندی میشود که در ادامه به آن میپردازیم.

ویزای تحصیلی نوع F:

این نوع ویزا جهت تحصیل در دانشگاه و کالج ها، مدارس و هنرستان های خصوصی، مدارس علوم دینی و موسسات آکادمیک شامل برنامه ‌های آموزش زبان صادر میگردد.

ویزای تحصیلی نوع F نیز خود به دو نوع 1F و F2 تقسیم میشود.

اخذ ویزای نوع F1:

ویزای F1 به فردی تعلق میگیرد که تقاضای تحصیل در آمریکا را دارد. با اخذ ویزای F1 فرد متقاضی در واقع مجوز تحصیل به صورت تمام وقت در این کشور را دارد. رایج ‌ترین طریقه مهاجرت به آمریکا به منظور تحصیل، دریافت ویزای تحصیلی F1 است. تمام کسانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند باید برای اخذ این نوع ویزا درخواست دهند. ویزای تحصیلی F1 آمریکا برای اقامت‌ هایی صادر میشود که فرد متقاضی در دوره های تحصیلی با مدت زمان بیش از 6 ماه شرکت کرده باشد. با داشتن این ویزا دانشجویان می ‌توانند در هفته 20 ساعت به یک کار نیمه وقت مشغول شوند. لازم به ذکر است در سال اول تحصیل این کار باید در محدوده دانشگاه باشد. و پس از اتمام سال اول، دانشجو می ‌تواند به کاری خارج از محدوده دانشگاه مشغول شود.

اخذ ویزای نوع F2:

ویزای F2 مخصوص همراهان فرد تحصیل کننده میباشد. فردی که از طریق ویزای F1 اقدام به مهاجرت تحصیلی کرده است میتواند همسر و فرزندان زیر 21 سالش را نیز به همراه خود به آمریکا ببرد. از مزایای این نوع ویزا برای همراهان این است که آنها نیز قادر به تحصیل در آمریکا هستند.

ویزای تحصیلی نوع M:

این نوع ویزا جهت تحصیل در موسسات فنی و حرفه‌ای آمریکا صادر میشود. این نوع ویزا نیز در دو صورت M1 و M2 صادر میشود. ویزای M1 جهت تحصیل در برخی رشته های فنی حرفه ای برای فرد تحصیل کننده صادر میشود. همانگونه که در ویزای نوع F2 داشتیم، ویزای M2 برای همراهان فرد تحصیل کننده  یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد صادر میشود.

ویزای تحصیلی نوع J:

این نوع ویزا جهت استفاده از فرصت ‌های مطالعاتی ، تبادل فرهنگی یا نیروی کار، تحقیق یا آموزش و یا تدریس، گذراندن دوره کارآموزی میباشد. به طور کلی این نوع ویزا به ویزای تبادل اطلاعات میان اساتید، محققان و پژوهشگران معروف است. ویزای J1 مناسب افرادی است که میخواهند در دانشگاه های آمریکا به تحقیق یا تدریس بپردازند.  فرد دارنده ویزای تحصیلی J1، می تواند برای اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای J2 کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریک
شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا : اخذ پذیرش از دانشگاه ، اقدام برای اخذ ویزا ، ارائه مدارک مورد نیاز ، مصاحبه سفارت

شروط  اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

  • اخذ پذیرش از دانشگاه
  • اقدام برای اخذ ویزا
  • ارائه مدارک مورد نیاز مانند: (نامه تمکن مالی، گردش حساب، مدرک زبان، گواهی عدم سو پیشینه، عکس، پاسپورت، انگیزه نامه)
  • مصاحبه سفارت

شرایط تحصیل در کشور آمریکا :

دوره کارشناسی: برای تحصیل دوره کارشناسی در آمریکا شما باید حداقل 17 ساله و دارای دیپلم 12 ساله باشید. دوره کارشناسی در آمریکا به طور میانگین 4 ساله میباشد. در مقطع کارشناسی با توجه به شرایط فرد امکان دریافت بورسیه تحصیلی فراهم میباشد.

دوره کارشناسی ارشد: میانگین زمان تحصیل در این مقطع 2 سال میباشد. متقاضیانی که میخواهند در مقطع کارشناسی ارشد جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند شانس بیشتری برای اخذ ویزا و برخورداری از بورسیه های تحصیلی دارند.

دکتری: اخذ پذیرش در دانشگاه های امریکا در مقطع دکتری با توجه به شرایط هر دانشگاه نیازمند شرکت در آزمون هایی از قبیل GMAT،SAT، LSAT و… میباشد. این دوره معمولا شامل 3 یا 4 ترم تحصیلی میباشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای آمریکا
مدارک لازم جهت اخذ ویزای آمریکا : داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای 15 ، داشتن مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای 16 ، توصیه نامه ، اظهارنامه ، مدرک زبان انگلیسی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا:

  • داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای 15
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای 16
  • توصیه نامه
  • اظهارنامه
  • مدرک زبان انگلیسی

ویزای تحصیلی آمریکا – سخن پایانی

در این مقاله ما اطلاعات جامعی درباره ویزای تحصیلی آمریکا و چگونگی و شرایط تحصیل در آمریکا برای شما تدارک دیدیم. آمریکا کشوری غنی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی میباشد و برخورداری این کشور از تکنولوژی به روز، آمریکا را به مهم ترین مقصد مهاجرتی دانشجویان و پژوهشگران تبدیل کرده است.

گروه مهاجرتی سفیران آتیه ساز با سابقه چندین ساله یکی از بهترین مراکز جهت مشاوره و اخذ ویزای تحصیلی ، سرمایه گذاری ، مالی و هر گونه ویزای مهاجرتی و اقامت دائمی هست. هدف ما آسانترین و ارزانترین راه برای متقاضیان جهت مهاجرت متناسب با شرایط آنهاست. از بخش تماس با ما جهت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *