معایب زندگی در آلمان

ایرادات زندگی در آلمان

مهاجرت به هر کشوری در کنار مزایای فراوانی که دارد، می‌ تواند با معایبی نیز همراه باشد. اگر مزایای زندگی در یک مکان جدید بیشتر از معایب آن باشد، می توان با اندکی تلاش خود را با شرایط موجود وفق داد. همان‌ گونه که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم هزینه‌ های زندگی پایین، امنیت شغلی، وجود تعادل میان کار و زندگی از جمله مزیت های مهم زندگی در آلمان محسوب می شود. حال وقت آن است که بررسی معایب زندگی در کشور بپردازیم.

تنوع غذای محدود برای گیاه خواران

در این کشور تنوع غذایی بسیاری وجود دارد و افراد می‌ توانند به راحتی غذایی بسیاری از کشورها مانند مکزیک، ویتنام و ژاپن را بیابند. آلمانی ها علاقه زیادی به خوردن سوسیس و کالباس و غذای گوشتی دارند. گوشت خوک در سراسر این کشور از طرفداران زیادی برخوردار است. اگر جزو افراد گیاه خوار باشید با مشکل روبرو خواهید شد چرا که مردم جنوب اغلب گوشت خوک میخورند و در میان مردم شمال معمولا خوردن ماهی رواج دارد.

بسته بودن همه جا در آخر هفته

افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند خوب می‌ دانند که یکشنبه ها در آلمان همه جا بسته است و تقریباً به جایگاه های سوخت و یا کیوسک های کوچک جایی برای خرید کردن باز نیست. به همین علت اغلب افراد مایحتاج خود را در روزهای شنبه تهیه می کنند.

رک بودن مردم

ممکن است در برخورد اول برخی از رفتار آلمانی ها بی ادبانه به نظر برسد ولی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که آنها فقط رک گو و صادق هستند. در حقیقت مردم این کشور به صریح بودن در کلام عادت دارند و ممکن است این رفتار برای تازه وارد ها ناراحت کننده باشد.

یادگیری زبان آلمانی

یکی از بارز ترین معایب زندگی در آلمان یادگیری زبان رسمی این کشور است. حتی اگر مهاجران به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، باز هم برای کار کردن و ارتباط با مردم جامعه نیازمند یادگیری زبان خواهند بود. اکثریت جوانان آلمانی به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما این بدان معنا نیست که می توان بدون یادگیری زبان به راحتی ارتباط برقرار کرد.

میزان مالیات بالا

از دیگر معایب زندگی در این کشور صنعتی می توان به میزان بالای مالیات اشاره کرد. مقدار زیادی از مالیات صرف هزینه های آموزش و درمان می شود. گاهی این میزان به ۴۰ درصد از درآمد هم خواهند رسید. شاید بتوان گفت مالیات بالا در آلمان یکی از اصلی ترین دلایل برای عدم مهاجرت افرادی که به دنبال ثروتمند شدن هستند، باشد.

آب و هوای سرد و بارانی

با وجود زیبایی های بصری فراوان اما ۳۶ درصد از مهاجران از آب و هوای این کشور ناراضی هستند و تنها افرادی می توانند از آب و هوای آلمان راضی باشند که عاشق آب و هوای بارانی، سرد و همراه با تاریکی های طولانی هستند. در زمستان خورشید بسیار زود غروب می کند و حتی در تابستان دمای هوا به ندرت به بالای ۳۰ درجه می رسد.

رقابت شدید کاری

به دلیل این که اکثر جمعیت کشور را افراد تحصیل‌ کرده تشکیل داده اند، که قابلیت بالایی برای موقعیت های شغلی مختلف وجود دارد. این رقابت می تواند چالش بزرگی برای مهاجران باشد و ممکن است دستیابی به برخی مشاغل را برای آنها غیرممکن کند.

بیمه سلامت عمومی می تواند کند باشد

گاهی اوقات دولت ممکن است زمان زیادی را برای پرداخت به ارائه دهندگان پزشکی صرف کند. این کار می‌ تواند روند گرفتن وقت ملاقات یا یافتن یک پزشک با بیمه دولتی را دچار مشکل کند. تفاوت قابل توجهی بین نحوه برخورد با افراد دارای بیمه درمانی خصوصی در مقایسه با افراد بیمه دولتی وجود دارد.

بروکراسی فراوان

انجام کارهای اداری نیازمند فرایند های قدیمی و بروکراسی است. به دلیل وجود بروکراسی، ارائه خدمات در آلمان چالش برانگیز خواهد بود تا جایی که شرکت های خصوصی در تلاش برای ساده سازی فرایند های طولانی مدت برای مردم شکل گرفته اند.

زمان محدود برای خرید

زمان خرید کردن در این کشور بسیار محدود است. زیرا مغازه ها در طول هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر باز هستند و این زمان جزو زمان های کاری محسوب می‌ شود. یکشنبه ها نیز همه جا تعطیل بوده و زمان مناسبی برای خرید کردن نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *