راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

راحت ترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟ در حالت کلی دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود شخصی بخواهد به کشور دیگری نقل مکان و مهاجرت کند، و ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا مهاجرت خود را تا حد امکان آسان کنید. در این فرآیند انتخاب مقصد از مهم ترین فاکتور هاست. بسیاری از کشورها با آسان کردن شرایطشان برای مهاجرت ایرانی ها به مقاصد اصلی مهاجرت ایرانی ها تبدیل شده اند. در ادامه این بخش به معرفی برخی از این مقاصد و روش های مهاجرت به آن میپردازیم.

در مرحله انتخاب مقصد نیز باید فاکتورهایی در نظر گرفت.

  • هزینه های زندگی در آن کشور
  • زبان رسمی آن کشور
  • شرایط بازارکار و درآمد در آن کشور
  • شرایط اقتصادی و سیاسی
  • شرایط تحصیل در آن کشور
  • تفاوت های فرهنگی و قانون و مقررات

 

در انتخاب مقصد روش مهاجرت شما نقش پررنگی دارد. ما با بررسی هر روش راحت ترین مقصد مهاجرتی آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان

مهاجرت کاری

در مهاجرت کاری شما به منظور کار و پیشرفت در حرفه خود به کشوری دیگر میروید. شما میتوانید در صورتی که در حرفه و شغل خود متخصص و با سابقه هستید این روش مهاجرت را انتخاب کنید. نوع بازار کار در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و ممکن است برای شما و حرفه شما در کشور دیگری موقعیت پیشرفت و درآمد بیشتری فراهم باشد و زندگی شما را زیر و رو کند. خیلی از کشور ها هستند که به دلیل رابطه نزدیکی که با کشور ایران دارند و نیازشان به نیروی کار، شرایط مهاجرت کاری ایرانیان را به این کشور را فراهم کرده اند. در ادامه به معرفی برخی از این کشورها میپردازیم.

 

مهاجرت کاری – کانادا

کشور کانادا در طی سال های اخیر نیاز شدیدی به نیروی کار پیدا کرده است و همچنین شرایط مهاجرت به این کشور را تا حد امکان ساده کرده است.

مهاجرت کاری به کانادا مزایای زیادی دارد. مزایایی مانند داشتن شرایط اقتصادی عالی و سیستم آموزشی برتر در سطح جهان. همچنین نرخ بیکاری و تورم در کانادا بسیار پایین میباشد. میانگین حقوق و دستمزد در این کشور بالا بوده و تعادل میان کار و تفریح برقرار است. و همچنین نرخ تولید ناخالص داخلی بالا، رشد سریع تکنولوژی، خدمات درمانی جامع و امنیت بالا از جمله مواردی هستند که کانادا را به کشوری مهاجر پذیر تبدیل کرده است.

و اما روش های مهاجرت کاری به کانادا کدامند؟

  • مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری

در اکسپرس اینتری کانادا، متقاضیان با توجه به معیارهایی امتیازبندی و رتبه‌بندی می‎‌شوند و افرادی که بیشترین امتیاز را به دست بیاورند، میتوانند برای اخذ ویزای اکسپرس اینتری اقدام کنند.

  • مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه IMP کانادا

در این روش دولت کانادا به آن دسته از کارجویان خارجی‌ که ثابت کنند برای کانادا و کانادایی‌ها منفعت اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی دارند، و یا تحت توافق‌ نامه‌های تجاری بین‌المللی با کشور کانادا باشند، ویزای کار صادر می‌کند.

  • مهاجرت کاری به کانادا از طریق پیشنهاد کاری یا جاب آفر کانادا

در این روش فرد با اخذ جاب آفر و یا یک پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرمای کانادایی میتواند ویزای کار کانادا را دریافت کند.

  • مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کارگر خارجی موقت کانادا (TFWP)

این نوع ویزا، یک ویزای کاری موقت است که به کارگران خارجی اجازه می‌دهد تا به‌صورت موقت در کشور کانادا مشغول به کار شوند.

  • مهاجرت کاری به کانادا از طریق ویزای خوداشتغالی

کسانی که در یک زمینه خاص تخصص دارند و شغل مستقلی دارند، می‌توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. اخذ این نوع ویزا نیازمند تجربه و مهارت کافی فرد در یک زمینه حرفه‌ای است.

 

مهاجرت کاری – آلمان

مهاجرت کاری به آلمان امروزه مزایای زیادی دارد. در کشور آلمان علاوه بر برخورداری سطح رفاه بالا، وضعیت اقتصادی خوب و رو به پیشرفت، حقوق و دستمزد خوب و…، امکان اخذ ویزا برای ایرانیان به مراتب آسان تر است و به همین دلیل کشور آلمان جزو انتخاب های اول ایرانیان برای مهاجرت کاری است.

  • برخورداری از حقوق و دستمزد خوب و بالا،
  • تنوع بالا در مشاغل
  • پیدا کردن سریع کار به دلیل کمبود نیرو
  • منظم و قانون مند بودن
  • نداشتن قوانین و شرایط سختگیرانه برای مهاجرت
  • امکان تحصیل رایگان
  • شرایط ساده اخذ اقامت دائم

از مزایای مهاجرت کاری به آلمان می باشند.

 

روش های مهاجرت کاری به آلمان

 

(Employment Visa)

ویزای کارمندی برای افرادی می باشد که پیشنهاد کار در کشور آلمان دارند.

(Blue Card)

بلوکارت آلمان مناسب برای افرادی است که مدرک دانشگاهی و مهارت و تخصص بالا همراه با پیشنهاد کار دارند.

(Jobseeker Visa)

از طریق ویزای جست و جوی کار افرادی که پیشنهاد شغلی ندارند و از فرصتی 6 ماهه برای یافتن شغل در آلمان استفاده می کنند.

 (Ausbildung Visa)

ویزای آوسبیلدونگ مناسب برای افرادیست که دنبال یادگیری تخصص هستند. در اصل با داشتن این ویزا شما میتوانید در دوره های کارآموزی این کشور شرکت کرده و هزمان درآمد داشته باشید.

(کارت ICT)

این برنامه انتقال درون شرکتی مخصوص انتقال کارمندان به صورت درون شرکتی برای شرکت هایی هستند که در ایران و آلمان شعبه دارند.

(Au pair)

این نوع ویزای مهاجرتی برای افرادیست که میخواهند با یک خانواده میزبان در کشور آلمان کار و زندگی کنند.

(self-employed / freelance)

ویزای خوداشتغالی و فریلنسری مناسب برای افرادیست که یک طرح تجاری برای ارائه دارند و میتوانند ثابت کنند که برای کشور آلمان سود اقتصادی دارند.

 

مهاجرت کاری – استرالیا

امروزه استرالیا به مقصدی ارزشمند برای مهاجران و متقاضیان کار می باشد. استرالیا کشوریست که حالا نیاز بالایی به نیروی کار دارد و ازین جهت شرایط مهاجرت کاری را برای متقاضیان بسیار آسان کرده است. کشور استرالیا جزو بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی می باشد. در این کشور استانداردهای زندگی بالا بوده و مردمش فرهنگی مهاجرپذیر دارند. بازارکار عالی و میانگین درآمد بالا استرالیا را به مقصدی محبوب میان متقاضیان کار تبدیل کرده است.

اخذ ویزای کار استرالیا شرایطی دارد که برخی موارد آنها را برای شما آورده ایم.

  • شرط سن: 18 تا 45 سال
  • مدرک دانشگاهی
  • مدرک فنی و حرفه‌ای
  • مدرک زبان
  • سلامت جسمانی
  • عدم داشتن سوء پیشینه‌

 

ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا مهارتی و به صورت مستقل می باشد. در این ویزا شما بدون اسپانسر و کارفرما براساس توانایی‌ها و تخصص خود اقامت دائم کشور استرالیا را به دست می آورید.

ویزای 190 استرالیا

ویزای 190 استرالیا ویزای کار و مهارت محسوب می‌شود. متقاضیان میتوانند از همان اول اقامت دائم را اعطا می‌کند. ویزای ۱۹۰ استرالیا برای متقاضیانی است که قصد دارند با استفاده از اسپانسر ایالتی به استرالیا مهاجرت کنند.

ویزای 188 استرالیا

این مورد ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری می باشد. اگر که در ایران سرمایه کافی و یک کسب و کار موفق دارید میتوانید با اخذ ویزای 188 در استرالیا سرمایه‌گذاری کرده و یا بیزنس راه اندازی کنید.

ویزای 491 استرالیا

ویزای تخصصی 491 جدیدترین ویزای ارائه شده و مختص مناطق کم‌ جمعیت می باشد. در این روش شما میتوانید از حمایت های اسپانسرهای فامیلی و یا ایالتی استفاده کنید.

 

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی از روش های مهاجرتی محبوب و رایج بین دانشجویان و دانش آموزان میباشد. از این طریق اخذ ویزای تحصیلی شما به منظور تحصیل به کشور دیگری مهاجرت میکنید. بعضی کشور ها با ارائه و فراهم کردن ابزار و زمینه پیشرفت در کسب دانش، مورد توجه بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان واقع شده اند. مزایای تحصیل در کشوری متفاوت بسیار بوده اند. بودن در یک سیستم آموزشی متفاوت همواره مورد علاقه محصلان بوده است. بسیاری از کشور ها با ارائه خدمات تحصیلی و بورسیه های متفاوت، امکان مهاجرت تحصیلی را امری ممکن و نسبتا ساده کرده اند. در ادامه به بررسی راحت ترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی می پردازیم.

 

مهاجرت تحصیلی – آلمان

آلمان ارزان ترین کشور اروپایی از لحاظ هزینه های زندگی و تحصیل می باشد. این کشور از امنیت اجتماعی و اقتصادی بالایی برخوردار است. شما با تحصیل در آلمان امکان دریافت اقامت دائم پس از فارغ تحصیلی را دارید. شما همچنین امکان اخذ ویزای کار آلمان را در مهلت ۱۸ ماهه جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی دارید. شما حین تحصیل امکان کار و اشتغال دانشجویی  تا ۲۵ ساعت در هفته را دارید. با داشتن ویزای آلمان امکان سفر به کشور های حوزه شنگن ممکن است. متقاضیان امکان تحصیل رایگان در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر دارند. شما با انتخاب آلمان به عنوان مقصد تحصیلی خود میتوانید تحصیل در دانشگاه های برتر با رتبه جهانی بالا را تجربه کنید.

 

مهاجرت تحصیلی – ایتالیا

ایتالیا از امنیت و کیفیت زندگی خوبی برخوردار است. بهره‌ مندی این کشور از سیستم آموزشی عالی ایتالیا را به یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی تبدیل کرده است.

کشور ایتالیا جامعه ای چند فرهنگی دارد.  در این کشور فرصت های شغلی بسیار است و زمینه پیشرفت فراهم است. در حین تحصیلی دانشجویان امکان کار دانشجویی دارند. ایتالیا سیستم بهداشتی و درمانی ارزان و هزینه زندگی پایینی دارد. شما با مهاجرت به ایتالیا امکان آشنایی با فرهنگ های متفاوت، دریافت بورسیه های گوناگون، تحصیل در به زبان انگلیسی و سفر به کشور های حوزه شنگن را دارید.

 

مهاجرت تحصیلی – کانادا

کانادا سطح آموزشی بالایی دارد و معتبرترین دانشگاه ‌های جهان را در خود جای داده است. در کانادا بیمه درمانی رایگان برای دارندگان اقامت دائم و شهروندی فراهم است. این کشور اقتصاد با ثباتی دارد و دانشجویان از اجازه کار پس از تحصیل و  کار دانشجویی پاره وقت برخوردارند. پس از تحصیل امکان تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم وجود دارد. همچنین در کانادا امکان تحصیل ارزان نیز وجود دارد.

 

مهاجرت سرمایه گزاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری به ویزای طلایی(Golden Visa) معروف است. متقاضیانی که میخواهند از طریق سرمایه گذاری به کشوری مهاجرت کنند، برای اخذ این ویزا اقدام میکنند. لازم به ذکر است که این روش مهاجرتی از هزینه های بالایی برخوردار است. متقاضیان میتوانند با خرید اوراق و سهام‌ های دولتی و یا راه‌ اندازی و خرید یک کسب و کار نیز اقدام به سرمایه ‌گذاری و مهاجرت کنند. این روش ها نیازمند سرمایه کمتری نسبت به خرید ملک هستند. در واقع سرمایه‌ گذاری املاک روشی آسان‌ تر و بی دردسر ‌تر اما پر هزینه ‌تر است. در ادا مه بررسی کشور هایی میپردازیم که میتوانید مهاجرتی آسان از طریق سرمایه گذاری به آنجا داشته باشید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری – پرتغال

با توجه به سودآوری بالای بازار املاک در پرتغال، این کشور سرمایه گذاران بین المللی زیادی را جذب کرده است. سرمایه گذاری املاکی در پرتغال از ثبات بالایی برخوردار است. به طوری که حتی در شرایط بحرانی کرونا، قیمت خرید و اجاره ملک در پرتغال ثابت ماند.

مراحل خرید ملک و درخواست ویزا:

  • افتتاح حساب بانکی در پرتغال
  • اقدام جهت اخذ ویزای شنگن
  • سفر قانونی به پرتغال از طریق ویزای شنگن
  • انتخاب ملک
  • بررسی های قانونی و حقوقی
  • انتقال سرمایه به حساب بانکی در پرتغال
  • امضای قرارداد
  • درخواست گلدن ویزا
  • مصاحبه حضوری
  • دریافت کارت اقامت

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری – کانادا

یکی از بهترین راه‌‌های مهاجرت برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، سرمایه گذاری در کانادا است. از مهم‌ترین مزایای روش مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا این است که علاوه بر بهره‌‌مندی از شرایط اقتصاد آزاد و در حال رشد این کشور، شخص متقاضی می‌تواند به همراه کل خانواده اقامت دائم کشور کانادا را دریافت نماید.

کشور کانادا با نرخ بیکاری بسیار پایین و امنیت اقتصادی، مقصد بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران و کار آفرینان است. سالیانه بسیاری از افراد با انتقال سرمایه خود به کانادا و ایجاد کسب و کار سعی می کنند علاوه بر اینکه امنیت سرمایه گذاری خود را تضمین ‌کنند به سود قابل قبولی نیز دست یابند.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری – اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا امتیازات بسیاری دارد. بهره مندی از  تحصیل ، بیمه و درمان رایگان و اجازه کار در اسپانیا برای تمام افراد خانواده از ابتدای دریافت اقامت. که این امر باعث کاهش هزینه ها می شود . در کشور اسپانیا هیچ محدودیتی در میزان سرمایه گذاری در خرید ملک از نظر ارزش ملک وجود ندارد، البته بهتر است حداقل سرمایه گذاری در املاک اسپانیا 100 هزار یورو باشد. با خرید ملک با ارزش کمتر از 500 هزار یورو به افراد خانواده ویزاهای یک ساله اسپانیا داده می شود. در صورتی که ارزش ملک های خریداری شده به بیش از 500 هزار یورو برسد، به تمام اعضای خانواده و حتی فرزندان بالاتر از ۱۸ سال خانواده اقامت دائم اسپانیا یا گلدن ویزای اسپانیا تعلق می گیرد.

 

مزایای خرید ملک در اسپانیا

۱- حق سکونت در کشور اسپانیا

۲- معافیت از پرداخت مالیات سالانه

۳- امکان افتتاح حساب بانک های اروپایی

۴- امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا

۵- سفر آزادانه به همه کشورهای حوزه شنگن

۶- امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از ۱۰ سال

 

مهاجرت تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی اگرچه یکی از روش های ساده و سریع مهاجرت است، اما نیازمند سرمایه است. در این نوع ویزا و اقامت فرد متقاضی با استفاده از سرمایه، دارایی‌ها و درآمدی که دارد، اقامت یک کشور را اخذ میکند. به این روش مهاجرتی معمولاً «ویزای خودحمایتی» یا «اقامت تمکن مالی» می‌گویند. و شخص مهاجر را Financially Independent Person  (یعنی فردی که از نظر مالی مستقل است) می نامند. برای اخذ ویزای تمکن مالی شما باید گواهی تمکن مالی خود را ارائه دهید. شما نیازمند یک سرمایۀ اولیه و در کنار آن یک منبع درآمد ماهیانه ثابت و منظم هستید. در ادامه راحت ترین کشور ها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی را معرفی میکنیم.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی  -پرتغال

در این بخش به بررسی کشور پرتغال برای اخذ ویزا و اقامت از طریق تمکن مالی میپردازیم.

نسبت به بقیه کشور ها، پرتغال یکی از ارزان‌ ترین‌ کشور هاست. اگر شما به‌ دنبال گرفتن اقامت تمکن مالی اروپا با کمترین هزینه هستید، این کشور میتواند بهترین گزینه باشد. در کشور پرتغال، به شما یک ویزای موقت قابل ‌تمدید به شما داده می ‌شود. شما بعد از 5 سال می‌ توانید برای گرفتن اقامت دائم پرتغال اقدام کنید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی – اسپانیا

اسپانیا هم یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان است. اگر شما از وضعیت مالی خوبی برخوردارید، یکی از بهترین روش های گرفتن اقامت این کشور تمکن مالی است. شما در اسپانیا میتوانید پس از 5 سال  اقامت دائم و پس از 10 سال هم پاسپورت و شهروندی دریافت کنید. سرمایه مورد نیاز و همچنین هزینه زندگی در اسپانیا به‌صرفه ‌تر از فرانسه است و میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد. شما پس از یک سال زندگی در اسپانیا، حق راه‌ اندازی یک کسب ‌و کار و کارکردن در این کشور  را دارید.

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی – یونان

دسته ای از مهاجران وجود دارند که پس از اخد ویزا قصد ماندن و سکونت در آن کشور را ندارند. یونان تنها کشوری است که شرط حضور ندارد. یعنی شما فقط برای ثبت درخواست و گرفتن اقامت باید در این کشور باشید و بعد از آن لازم نیست در یونان بمانید. پس اگر شما قصد حضور مداوم در کشور مقصد را ندارید یونان بهترین گزینه برای شماست. با استفاده ازین روش به شما ویزای قابل تمدید تعلق میگیرد. شما هر دوسال باید جهت تمدید ویزا اقدام نمایید. و پس از 5 سال میتوانید جهت اخذ اقامت اقدام کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *