تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه

آیا شما یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید که مایل به تحصیل در فرانسه است؟ در این صفحه می‌توانید اطلاعاتی را در مورد شرایط و روش‌های اقدام و همچنین حقوقی که می‌توانید در طول اقامت خود از آن برخوردار شوید، بیابید.

سیستم آموزشی فرانسه

به بیان ساده، سیستم آموزش فرانسه یکی از بهترین ها در جهان است. با شهریه پایین، تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه تر است. دانشگاه‌های فرانسه هر ساله در صدر رتبه‌بندی دانشگاه‌های مشهور قرار می گیرند.

فرانسه به ویژه برای کسانی که مایل به مطالعه موضوعات مرتبط با تجارت هستند، انتخاب خوبی است. این کشور محل مناسبی برای آموزش بین‌المللی تجارت و مدیریت است و مدارس کسب‌وکار زیادی در رتبه‌بندی جهانی دارد.

فرانسه دارای 71 دانشگاه دولتی است و همه آنها توسط دولت ملی تامین می شوند و آموزش عالی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه برای همه دانشجویان داخلی یا بین المللی ارائه می دهند. همچنین تعدادی دانشگاه خصوصی (grandes écoles) وجود دارد. سال تحصیلی از سپتامبر یا اکتبر شروع می شود و بسته به برنامه و موسسه در ماه مه یا ژوئن به پایان می رسد. دو ترم وجود دارد که پس از امتحانات نهایی در پایان ترم اول با یک استراحت تقسیم می شود. دو نوع دوره اصلی در دانشگاه‌های فرانسه ارائه می‌شود: دوره‌های سخنرانی، که در آن استاد صحبت می‌کند و دانشجویان یادداشت‌برداری می‌کنند، و بخش‌ها و آزمایشگاه‌هایی که برای گروه‌های کوچک‌تری از دانشجویان طراحی شده‌اند که در آن مطالب ارائه شده در سخنرانی‌ها با جزئیات بیشتری بررسی می‌شوند. معمولا حضور در بخش ها و آزمایشگاه ها الزامی است. برخی از برنامه های شغلی به دوره های کارآموزی و آموزش عملی نیز نیاز دارند.

مقطع کارشناسی به مدت 6 ترم (3 سال) با 180 ECTS اخذ می شود. تحصیلات کارشناسی ارشد برای 4 ترم اضافی (2 سال) به طول می انجامد که در مجموع 5 سال تحصیل و 300 ECTS کسب شده است. دکترا را می توان پس از 6 ترم اضافی (3 سال) دریافت کرد.

مهاجرت به فرانسه

کشور فرانسه

فرانسه کشوری زیبا با سابقه طولانی آموزش عالی است. این کشور در غرب اروپا واقع شده است و از نظر جغرافیایی منطقه متنوعی از دریای مدیترانه تا دریای شمال و کانال انگلیسی را اشغال می کند. این به فرانسه زیبایی های طبیعی خیره کننده ای می دهد که ممکن است بخواهید آنها را کاوش کنید. از نظر فرهنگی، فرانسه کشوری با تاریخ طولانی و همچنین سنت غنی هنری، فلسفی و علمی است. فرانسه یکی از مراکز مهم فرهنگ، غذا و ادبیات است. همه این دلایل آن را به مقصدی هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان تبدیل می کند.

مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه عبارتند از:

برج ایفل (پاریس)

Chateau de Versailles (ورسای)

مونت سنت میشل (نرماندی)

کوت دازور

موزه لوور (پاریس)

مون بلان (بزرگترین کوه اروپای غربی)

هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه

هزینه های تحصیل در فرانسه

فرانسه از یورو (€) برای واحد پول خود استفاده می کند. نرخ شهریه در موسسات دولتی توسط دولت تعیین می شود و بسیار مقرون به صرفه است. در واقع، نرخ شهریه در موسسات آموزش عالی دولتی فرانسه برای دانشجویان داخلی و بین المللی یکسان است.

هزینه های تحصیل هر سال تعیین می شود. به لطف شهریه های بسیار مقرون به صرفه، جای تعجب نیست که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس مایل به تحصیل در فرانسه هستند. دانشگاه های دولتی بسته به رشته و سطح تحصیلی (لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا) و دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا بین 170 تا 650 یورو در سال دریافت می کنند.

 دانشگاه های خصوصی فرانسه هزینه های شهریه سالانه را بین:

5000 تا 30000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های لیسانس

1500 تا 35000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه

فرانسه در سمت گرانی قرار دارد، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا. پایتخت آن، پاریس، در رتبه دوم گران ترین شهر جهان قرار دارد.

هزینه تخمینی یک خانواده چهار نفره ماهانه 3562.2 دلار (3264.8 یورو) بدون احتساب اجاره است.

هزینه های ماهانه یک نفر بدون احتساب اجاره 998.3 دلار (914.9 یورو) تخمین زده می شود.

کمک های مالی برای تحصیل در فرانسه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که مایل است در فرانسه تحصیل کند، گزینه های کمک مالی متنوعی برای شما وجود دارد. شما ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه ارائه شده توسط وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه یا نوع دیگری از بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط دولت فرانسه باشید.

 اگر برای این نوع کمک هزینه یا بورس تحصیلی واجد شرایط نیستید، ممکن است بتوانید از کمک های مالی دولت که برای کمک هزینه اجاره خانه در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

ویزای دانشجویی فرانسه

اگر مایل به تحصیل در فرانسه هستید، مهم است که خود را در مورد تمام شرایط احتمالی ویزا مطلع کنید. فقررات و شرایط به تابعیت شما بستگی دارد.

 برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین، نیازی به ویزا نیست.

 متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا: شما باید ویزا دریافت کنید که شامل اجازه اقامت است. اعتبار آن یک سال است و در صورت لزوم می تواند بعداً تمدید شود. برای دریافت این ویزا، باید یک فرم درخواست تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز رااارائه دهید.

 اگر اهل کشوری از اتحادیه اروپا (EEA) هستید و دارای کارت EHIC (کارت بیمه سلامت اروپا) هستید، نیازی به دریافت بیمه درمانی ندارید. شما می توانید با هزینه های مشابه ساکنان محلی به مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشید. اگر اهل کشوری خارج اروپا هستید، باید برای اقامت خود در فرانسه بیمه درمانی بخرید. این بسته حدود 20 تا 50 یورو در ماه هزینه دارد.

 دانشجویان بین المللی باید ثابت کنند که می توانند تحصیلات خود را از نظر مالی حمایت کنند. شما باید حدود 7400 یورو در سال داشته باشید تا ثابت کنید می توانید بدون کار کردن از خود حمایت کنید. با این حال، دانشجویان بین المللی مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته هستند، بنابراین فرصت هایی برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد.

دانشگاه های پیشنهادی در فرانسه

HEC پاریس

مدرسه بازرگانی KEDGE

دانشگاه لیون

چه نوع ویزای دانشجویی فرانسه وجود دارد؟

ویزای دانشجویی کوتاه مدت “شنگن”.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت شینگن برای مطالعاتی طراحی شده است که کمتر از سه ماه طول می کشد و عمدتاً برای برنامه های تحصیلی کوتاه مدت یا دوره های زبان استفاده می شود.

ویزای طولانی مدت موقت

ویزای اقامت طولانی مدت موقت برای دانشجویانی است که در دوره هایی ثبت نام می کنند که برای گذراندن آنها بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز است.

ویزای اقامت طولانی مدت برای دانشجویان

ویزای اقامت طولانی در عوض برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که برای تکمیل تحصیلات خود به بیش از یک سال نیاز دارند. دانشجویانی که در برنامه هایی مانند دوره دو ساله کارشناسی ارشد یا دوره MBA ثبت نام می کنند، باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهند و سپس برای اقامت چند ساله درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز

یک عکس پاسپورتی

پاسپورت معتبر

نامه پذیرش دانشگاه محل تحصیل شما

گواهی پذیرش

مدرک اقامت موقت در فرانسه

مدرک تمکن مالی

مدارک اقامت در فرانسه مانند اجاره نامه، قبض برق، عنوان ملک و غیره برای حداقل سه ماه یا رزرو هتل

گواهی بیمه درمانی معتبر در فرانسه

فرم درخواست ویزا تکمیل شده

رسید هزینه های درخواست ویزای پرداختی شما

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه – اگر به دنبال مقصدی ارزان هستید که برای مهاجرین تحصیلی شرط داشتن مدرک زبان نداشته باشد، فرانسه بهترین انتخاب است.

سوالات متداول

آیا می توانم در فرانسه به صورت رایگان تحصیل کنم؟

 بسیاری از دانشگاه های دولتی فرانسه برنامه های خود را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند، در اکثر مواقع دانشجویان داخلی و خارجی شهریه یکسانی را پرداخت می کنند. دانشگاه های خصوصی مجاز به تعیین هزینه های تحصیلی خود هستند، بنابراین می توانند برای دوره های خود هزینه بیشتری دریافت کنند.

آیا می توانم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در فرانسه تحصیل کنم؟

 فرانسه یک انتخاب عالی برای هر دانشجوی بین المللی است. این کشور بسیار پذیرا و دارای فرهنگ جالب و متنوع است. همچنین دارای بسیاری از مدارس تخصصی است که در سطح بین المللی مشهور هستند، مانند مدارس مد و مدارس کسب و کار. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای تحصیل در فرانسه باید ویزا دریافت کنید.

آیا می توانم بدون دانستن زبان فرانسه در فرانسه تحصیل کنم؟

 تحصیل در فرانسه بدون دانستن زبان فرانسه امکان پذیر است. بسیاری از دانشگاه های فرانسه دوره های خود را به زبان انگلیسی و همچنین فرانسوی ارائه می دهند. اگر زبان اول شما انگلیسی نیست، باید مدرکی  برای اثبات مهارت زبان خود ارائه دهید. اکثر دانشگاه های فرانسه مدرک آیلتس یا تافل را می پذیرند.

گروه مهاجرتی سفیران آتیه ساز با سابقه چندین ساله یکی از بهترین مراکز جهت مشاوره و اخذ ویزای تحصیلی ، سرمایه گذاری ، مالی و هر گونه ویزای مهاجرتی و اقامت دائمی هست.

هدف ما آسانترین و ارزانترین راه برای متقاضیان جهت مهاجرت متناسب با شرایط آنهاست. از بخش تماس با ما جهت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *