ویزای تحصیل در نروژ

ویزای تحصیل در نروژ

نروژ یک کشور مستقل در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا است. مساحت نروژ 385207 کیلومتر مربع و حدود 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از شرق با سوئد، از شمال شرقی با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاگراک همسایه است که در طرف دیگر دانمارک و بریتانیا قرار دارند. نروژ خط ساحلی وسیعی دارد که رو به اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنتس است.

زبان های رسمی در نروژ بوکمول نروژی و نینورسک هستند. بوکمال (زبان کتابی) نزدیک به زبان دانمارکی می باشد. نینورسک (نروژی جدید) نزدیک به لهجه شمال سوئد است. واحد پول در نروژی کرون است.

نروژ یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است زیرا تحصیل در دانشگاه های دولتی در این کشور رایگان است. اگرچه هزینه های بالای زندگی نیز باید در نظر گرفته شود. اما ویزای تحصیلی در نروژ بسیار طرفدار دارد.

مزایا و معایب تحصیل در نروژ

دوره های لیسانس به زبان انگلیسی محدود میباشند و اکثر برنامه ها و دوره های تحصیلی مقطع لیسانس به زبان نروژی تدریس می شود.

در مقطع کارشناسی ارشد اکثر برنامه ها به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ تدریس می شوند. اما وقتی صحبت از تحصیل در مقطع لیسانس می شود، نروژ تعداد بسیار محدودی از برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد. قطغی نیست که فردی بتواند برنامه مورد نظر خود را به زبان انگلیسی در نروژ بیابد.

هزینه زندگی بالا است. نروژ یکی از کشورهایی است که بیشترین هزینه زندگی را دارد. هزینه اجاره در نروژ حتی بالاتر از هزینه زندگی عمومی است. پوشش دادن این هزینه بالای زندگی برای دانشجویان بین المللی یک چالش است. با این حال، اگر آنها به صورت پاره وقت کار کنند، می توانند هزینه زندگی خود را در این کشور بپردازند، زیرا نیازی به نگرانی در مورد هزینه های تحصیل و شهریه در دانشگاه های نروژ ندارند.

نروژ کشور کوچکی است و دانشگاه های بسیار کمی در آن وجود دارد. تنها حدود 40 دانشگاه دولتی در نروژ وجود دارد که 5 تا از آن دانشگاه ها در سطح جهانی رتبه بندی شده اند.

فرصت شغلی به زبان انگلیسی در نروژ وجود ندارد. انگلیسی زبان دوم نروژ است، اما اگر می خواهید یک شغل مناسب در این کشور داشته باشید، یادگیری زبان نروژی ضروری است. حتی برای دانشجویان پیدا کردن کار نیمه وقت که نیازی به صحبت به زبان نروژی نداشته باشد دشوار است. دانش‌آموزان میتوانند رستوران‌ها یا هتل‌هایی را برای کار پیدا کنند که در آن‌ها فقط بلد بودن زبان انگلیسی ملاک است و ممکن است نیازی به صحبت به زبان نروژی نداشته باشند. با این حال، اگر کسی قصد دارد پس از اتمام تحصیل در نروژ بماند و کار کند، باید بتواند به زبان نروژی صحبت کند.

 

مزایای زندگی در نروژ

نروژ کشوری بسیار زیبا است. کشورهای شمال اروپا به دلیل زیبایی و استانداردهای بالای زندگی در سطح جهانی محبوب هستند. نروژ یکی از کشورهای شمال اروپا و مقصدی محبوب برای گردشگران است که به دلیل زیبایی طبیعی نفس گیر خود که در هیچ نقطه دیگری از جهان یافت نمی شود، برای افراد جذابیت دارد. نروژ دارای جزایر، کوه ها، سواحل، تفریحاتی از قبیل اسکی در زمستان، پیاده روی و شنا در تابستان و تعدادی از معروف ترین آبدره ها است. علاوه بر زیبایی طبیعی آن، مردم و دولتی را خواهید یافت که نروژ را به آنچه هست تبدیل کرده است. مردم خوب و باسواد هستند و نروژ را به یکی از صلح آمیزترین کشورهای جهان تبدیل کرده اند.

شما میتوانید بدون شهریه در موسسات دولتی تحصیل کنید. نروژ یک کشور توسعه یافته با مدیریت قوی است که نروژ را به یک کشور بزرگ تبدیل کرده است. در کشور نروژ اهمیت و ارزش آموزش را می دانند و برای پیشرفت آن دست به هر کاری می زنند. به همین دلیل است که آنها تحصیل را نه تنها برای دانشجویان داخلی خود بلکه برای همه دانشجویان بین المللی رایگان کرده اند. همه دانشگاه‌های دولتی نروژ تقریباً برای همه دوره‌ها هیچ شهریه‌ای از کسی دریافت نمی‌کنند.

از طریق نروژ شهروند اروپا شوید. نروژ بخشی از منطقه اروپا (EEA) است. این به شهروندان نروژی اجازه می دهد تا تقریباً از تمام کشورهای اروپا برای گردشگری، کار یا تجارت آزادانه استفاده کنند. همه کشورهای اروپایی به یکدیگر حقوق ویژه ای داده اند. اگر شهروند نروژ شوید، مثل این است که شهروند کل اروپا شده اید.

هزینه های زندگی در نروژ

هزینه های زندگی در نروژ

حضور در دانشگاه در نروژ مستلزم هزینه های زندگی است که شامل محل اقامت، کتاب و سایر لوازم آموزشی، غذا و آب و برق است. اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از متوسط کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم برای یک کشور شمال اروپا بهترین هستند. و به عنوان یک امتیاز، استاندارد زندگی و کیفیت زندگی نروژ بسیار بالا است.

 به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 800 تا 1400 یورو در ماه برای زندگی در نروژ پرداخت کنید. هزینه ها در شهرهای بزرگ می تواند بسیار بیشتر باشد. در اینجا برخی از هزینه های زندگی که می توانید انتظار داشته باشید در شهرها بپردازید آورده شده است مانند:

 اسلو: 1200 تا 2000 یورو

برگن: 1100 – 1800 یورو

ترومسو و تروندهایم: 1000 – 1600 یورو

سایر شهرهای کوچکتر نروژ معمولاً هزینه زندگی ماهانه 800 تا 1000 یورو دارند.

هزینه های اقامت در نروژ

دانشجویان در نروژ حدود 36 درصد از کل هزینه های زندگی را برای مسکن و اقامت پرداخت می کنند. محبوب ترین گزینه ها مسکن دانشجویی و اجاره یا اشتراک آپارتمان است. به طور کلی، شما می توانید بین 300 تا 700 یورو در ماه پرداخت کنید. قیمت‌ها بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید، میزان نزدیکی شما به مرکز شهر و اینکه به تنهایی یا با دانشجویان دیگر زندگی می‌کنید بسیار متفاوت است.

هزینه غذا و خرید مواد غذایی در نروژ

شما معمولا بین 250 تا 400 یورو در ماه برای غذا هزینه خواهید کرد. شما می توانید با خرید از فروشگاه های مواد غذایی که گاهی تخفیف ارائه می دهند یا از سوپرمارکت های در دسترس مانند Rema 1000، Rimi، Kiwi، Bunnpris، Meny، Ultra و Ica، مقداری پول صرفه جویی کنید.

هزینه ی حمل و نقل در نروژ

در نروژ 41 درصد از دانشجویان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و از تخفیف های ارائه شده توسط کارت دانشجویی دانشگاه استفاده می کنند. کل هزینه حمل و نقل ماهانه بین 55 تا 72 یورو است. در اینجا دیگر گزینه های حمل و نقل وجود دارد:

تاکسی: قیمت اولیه 1.5 یورو به ازای هر کیلومتر است

کرایه دوچرخه: بین 12 تا 25 یورو در روز

هزینه های اضافی در نروژ

در طول تحصیل، به کتاب، مجلات و سایر مطالب برای دوره ها و تحقیقات خود نیاز خواهید داشت. اینها معمولاً به حدود 50 یورو در ماه هستند، اما می توانید برای صرفه جویی در هزینه، کتاب های دست دوم را از کتابخانه ها و مغازه های دست دوم نیز خریداری کنید.

تمامی هزینه های درج شده جهت اطلاع کاربران تا زمان درج این مقاله می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی اروپا - نروژ
نروژ از کشورهای مرفه و پیشرفته اروپایی است و عضو ناحیه شنگن می باشد. سیستم آموزشی رایگان و موقیعت های شغلی فراوان در این کشور باعث شده است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت به نروژ داشته باشند.

اخذ ویزای تحصیلی نروژ

برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ، باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه پذیرفته شده باشید. پس از دریافت نامه پذیرش، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری نروژ برای کسب اطلاعات در مورد روند درخواست ویزای تحصیلی تماس ارتباط برقرار کنید و از کشور مبدأ خود درخواست دهید.

هنگامی که فرم درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را تحویل می دهید، باید پاسپورت خود را به همراه سایر مدارک لازم نیز ارائه دهید.

 مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نروژ :

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

رسید پرداخت هزینه های ویزا

پاسپورت معتبر

دو عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید

نامه پذیرش دانشگاه

نامه تمکن مالی

شواهدی مبنی بر اینکه جایی برای اقامت دارید

شواهدی مبنی بر اینکه شما نروژ را پس از اتمام اعتبار ویزای خود ترک خواهید کرد

زمان رسیدگی به ویزاهای دانشجویی متفاوت خواهد بود و ممکن است دو ماه یا بیشتر طول بکشد، بنابراین توصیه می شود به محض اینکه می توانید درخواست ویزا دهید. اگر درخواست شما پذیرفته شد، باید کارت اقامت دریافت کنید. این مدرکی است که نشان می دهد شما حق زندگی در نروژ را دارید. شما باید ظرف هفت روز پس از ورود خود به نروژ به ایستگاه پلیس مراجعه کنید. از شما اثر انگشت و عکس گرفته می شود و کارت اقامت شما طی 10 روز کاری از طریق پست ارسال می شود.

هنگامی که به شما اجازه اقامت دانشجویی نروژ داده می شود، به شما اجازه کار پاره وقت علاوه بر تحصیل (حداکثر 20 ساعت در هفته) و تمام وقت در تعطیلات دانشگاه نیز داده میشود. شما برای ادامه کار پاره وقت، باید پیشرفت رضایت بخشی در تحصیل داشته باشید. همچنین اگر بتوانید ثابت کنید که کار با تحصیلات شما مرتبط است، می توانید برای مجوز کار تمام وقت برای مدت محدود درخواست دهید.

پس از اتمام تحصیلات خود، شما واجد شرایط درخواست اجازه اقامت تا شش ماه هستید تا در آن به دنبال کار باشید. در صورت یافتن شغل میتوانید برای اخذ ویزای کاری نروژ اقدام کنید.

گروه مهاجرتی سفیران آتیه ساز با سابقه چندین ساله یکی از بهترین مراکز جهت مشاوره و اخذ ویزای تحصیلی ، سرمایه گذاری ، مالی و هر گونه ویزای مهاجرتی و اقامت دائمی هست.

هدف ما آسانترین و ارزانترین راه برای متقاضیان جهت مهاجرت متناسب با شرایط آنهاست. از بخش تماس با ما جهت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *