تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

هلند کشور کوچکی است که بین بلژیک و آلمان در اروپای غربی قرار گرفته است. دریای شمال، واقع در شمال و غرب هلند است.

آیا می خواهید در مقطع لیسانس،فوق لیسانس و دکتری در هلند تحصیل کنید؟ بهترین انتخاب را کردید! هلند، سرزمین لاله‌ها به خاطر داشتن دانشگاه‌های برتر، دوره‌های آموزشی متعدد به زبان انگلیسی و محیط چندفرهنگی دوستانه، دانشجویان بین‌المللی زیادی را هر ساله جذب می‌کند.

هزینه های تحصیل و زندگی در هلند

در این بخش در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در هلند صحبت خواهیم کرد. ما میانگین قیمت‌ها، هزینه‌های اقامتی و میزان پولی که برای تحصیل در این کشور زیبای اروپایی نیاز دارید را بررسی می‌کنیم.

اگر اهل اتحادیه اروپا، سوئیس یا سورینام هستید، از شهریه های پایین تری در دانشگاه های دولتی هلند بهره مند خواهید شد. هزینه ها معمولا بین 700 تا 2100 یورو در سال تحصیلی متغیر است و بستگی به دانشگاه محل تحصیل، رشته و نوع مدرک (لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا) دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی

اگر در یک دانشگاه خصوصی هلند ثبت نام کنید، معمولا به بودجه بیشتری نیاز دارید. برای برخی از برنامه های تحصیلی، می توانید انتظار داشته باشید که 30000 یورو در سال بپردازید. پزشکی و بازرگانی از گران ترین دوره ها هستند.

دانشگاه های هلند توصیه شده در هلند

دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e)

دانشگاه توئنته (UT)

دانشگاه اوترخت

دانشگاه آمستردام

دانشگاه و تحقیقات واگنینگن

هزینه های ماهانه شما شامل هزینه های محل اقامت، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت خواهد بود. برای پوشش این هزینه ها، بین 800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارید.

هزینه های اسکان

اجاره یک اتاق در هلند می تواند بین 300 تا 600 یورو در ماه هزینه داشته باشد. خانه های دانشجویی مقرون به صرفه تر هستند و برخی از دانشگاه ها حتی خوابگاه در محوطه دانشگاه ارائه می دهند. اگر بعد از پذیرش با آنها تماس بگیرید، ممکن است دانشگاهتان به شما کمک کند اتاقی پیدا کنید. گزینه دیگر اجاره یک آپارتمان است، اما قیمت ها بالاتر است.

هزینه های متوسط بسته به نوع اقامت:

هزینه های متوسط بسته به نوع اقامت یعنی اجاره آپارتمان یک نفره (استودیو) ، آپارتمان اجاره ای ، خانه های دانشجویی متفاوت هست.

سایر هزینه های مربوط به محل اقامت

به خاطر داشته باشید که آب و برق همیشه در هزینه های اقامت لحاظ نمی شود. وقتی اتاقی را اجاره می‌کنید، همیشه بپرسید که چه چیزی شامل آن می‌شود و چقدر باید انتظار داشته باشید که هر ماه برای خدمات آب و برق بپردازید.

 همچنین باید ابتدا مبلغی را که معمولاً معادل اجاره یک ماه است، پرداخت کنید. اگر به محل اقامت و ولوازمش آسیبی نرسانید، در پایان قرارداد اجاره، پول را پس خواهید گرفت. از هزینه های دیگر می توان به میانگین هزینه های آب و برق و اینترنت اشاره نمود.

هزینه های غذا

دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند حدود 150 تا 170 یورو در ماه برای غذا و مواد غذایی پرداخت می کنند. Lidl، Aldi و Albert Heijn از ارزان ترین سوپرمارکت ها هستند. اینکه چقدر خرج می کنید به سبک زندگی و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.  شما باید انتظار داشته باشید که خرید در آمستردام و روتردام گرانتر از شهرهای کوچکتر مانند گرونینگن یا آیندهوون باشد. اگر ترجیح می‌دهید بیرون غذا بخورید، رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه وعده‌های غذایی را با قیمتی حدود 10 تا 20 یورو ارائه می‌کنند.

هزینه ی حمل و نقل

در هلند، متوسط هزینه حمل و نقل ماهانه برای دانش آموزان 35 تا 70 یورو در ماه است. شما می توانید با اجاره دوچرخه، محبوب ترین گزینه حمل و نقل در کشور هلند در هزینه خود صرفه جویی کنید. قیمت ها از 10 یورو در روز شروع می شود. همچنین گزینه های ارزان قیمت زیادی برای خرید دوچرخه دست دوم وجود دارد که در دراز مدت می تواند سرمایه گذاری بهتری باشد.

هزینه های دیگر:

کتاب و سایر موارد آموزشی

فعالیت های اجتماعی/تفریحی

ویزای تحصیلی هلند

در حال حاضر هلند به دانشجویان بین المللی دو نوع ویزای تحصیلی هلند ارائه می دهد:

 ویزای شینگن: برای دانشجویان بین المللی که در یک دوره کوتاه کمتر از سه ماه در هلند تحصیل می کنند

ویزای MVV یا Entry : برای دانشجویان بین المللی که در برنامه های بلند مدت بیش از سه ماه ثبت نام کرده اند.

برای اخذ ویزای MVV دانشجویان می تواند در نزدیکترین کنسولگری هلند یا سفارتخانه آن در کشور خود درخواست دهند . این ویزای دانشجویی به عنوان اجازه اقامت موقت برای سه ماه اول شما در هلند عمل می کند.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی باید در هفته اول پس از ورود به هلند برای VRV یا اجازه اقامت درخواست دهند. این اجازه اقامت معمولاً ظرف یک ماه اعطا می شود. دانشجویان بین المللی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجازه اقامت VRV باید با دانشگاهی که در هلند تحصیل می کنند تماس بگیرند، زیرا اکثر دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی در فرآیند درخواست کمک می کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند

توصیه می کنیم چندین کپی و اصل مدارک زیر را تهیه کنید زیرا به طور کلی برای همه درخواست های ویزای دانشجویی MVV به هلند مورد نیاز است:

 پاسپورت معتبر: در زمان درخواست باید حداقل 12 ماه اعتبار داشته باشد

فرم درخواست ویزای دانشجویی هلند

مدرک ثبت نام یا نامه پذیرش از دانشگاه هلند

تمکن مالی: شما باید مدرکی مبنی بر داشتن حداقل 900 یورو در ماه در طول تحصیل خود ارائه دهید.

مدرک زبان انگلیسی: آزمون هایی مانند تافل یا آیلتس

رزومه

مدارک تحصیلی و ریزنمرات

یک برنامه مطالعاتی با جزئیات تجربیات آکادمیک و حرفه ای گذشته و برنامه های آینده شما

رسید پرداخت هزینه ویزای هلند

بیمه درمانی حداقل برای سه ماه اول اقامت شما در هلند

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی هلند و هزینه ها

فرآیند درخواست ویزای دانشجویی هلند شامل تایید ثبت نام شما در دانشگاهی در این کشور است. سپس، باید یک فرم درخواست آنلاین را در وب سایت ویزای دانشجویی هلند پر کنید. شما باید در صورت لزوم بیمه درمانی خریداری کنید. سپس پرداخت ویزا را تکمیل کنید و  وقت مصاحبه ای را در نزدیکترین سفارت هلند یا کنسولگری تعیین کنید.

در اکثر کشورهای جهان، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت 171 یورو به عنوان هزینه درخواست ویزای دانشجویی هلند هستند. همچنین می توانید از شما خواسته شود که هزینه پردازش ویزا و هزینه بیومتریک را به مرکز پردازش ویزای هلند خود بپردازید. باید توجه داشته باشید که از نظر فنی، دانشگاه شما خواهد بود که از طرف شما برای ویزای دانشجویی اقدام می کند. این بدان معناست که دانشگاه انتخابی شما ممکن است هزینه اضافی برای رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی شما دریافت کند.

 شما می توانید به محض تایید ثبت نام خود در یکی از دانشگاه های هلند، درخواست ویزای دانشجویی هلند را آغاز کنید. این روند معمولا بین دو تا سه ماه طول می کشد.

قوانین کار دانشجویی در هلند

قوانین کار دانشجویی در هلند در حا حاضر به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر 16 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی کار کنند. می توانید در ماه های ژوئن، جولای و آگوست به صورت تمام وقت کار کنید. باید توجه داشته باشید که برای شروع کار باید برای دریافت شماره خدمات شهروندی در دفتر شهرداری محلی خود در هلند درخواست دهید و. علاوه بر این، برای شروع به کار به مجوز کار نیاز دارید و کارفرمای شما باید از طرف شما برای این سند درخواست دهد. اگر به عنوان دانشجو در هلند درآمد دریافت می کنید، باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنید و مالیات مناسب را بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *