راه های مهاجرت به اروپا

راه های مهاجرت به اروپا

اکثر مردم مهاجرت به اروپا را انتخاب می کنند تا شیوه زندگی آرام تری را تجربه کنند و از مراقبت های بهداشتی بهتر، استاندارد زندگی بالاتر، املاک ارزان تر و امنیت بیشتر برخوردار شوند

اروپا امروزه با ارائه خدمات و بی شمار یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرت است. بعد از قاره آمریکا این اروپاست که بیشترین آمار مهاجران ایرانی را در خود جای داده است. قاره اروپا شبه‌ جزیره بزرگی است که به ‌خاطر اندازه فیزیکی و اهمیت تاریخی و سنت‌ هایش به عنوان یک قاره در نظر گرفته شده ‌است. اروپا از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با دریای مدیترانه و از شرق با آسیا همسایه است.

مزایای مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا دارای چندین مزیت است که عبارتند از

امکان سفر بدون ویزا به سایر کشورهای اروپایی

دسترسی به برنامه های بهداشتی مقرون به صرفه ملی

دسترسی به حقوق بالا

فرصتی برای زندگی در یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان

فرصتی برای زندگی در یک کشور امن

تعادل کار و زندگی بهتر

دسترسی به مناظر تاریخی معروف و فضاهای سبز

هنگامی که برای مهاجرت خود برنامه ریزی می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که چه روشی ممکن است برای شما مناسب تر از سایرین باشند. به همین دلیل، شما باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید و مناسب ترین روش را برای خود بیابید

اگر یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که به دنبال مهاجرت به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا برای کار، تحصیل و… هستید، ممکن است تحت قوانین مهاجرت اتحادیه اروپا از حقوق خاصی برخوردار شوید. اتحادیه اروپا و کشورهای اتحادیه اروپا در این زمینه صلاحیت های مشترک دارند، اما تصمیم نهایی در مورد درخواست های فردی مهاجر به عهده هر کشور اتحادیه اروپا است.

شما همیشه باید مستقیماً به مقامات کشور عضو اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به آن را دارید برای ویزا یا اجازه اقامت درخواست دهید. و هیچ نهاد کلی در اتحادیه اروپا وجود ندارد که به درخواست ها رسیدگی کند یا ویزا یا مجوز اقامت از طرف هر کشور صادر کند.

در این صفحه روش های مهاجرت به اروپا بررسی میشود.

انواع روش مهاجرت به اروپا:

  • مهاجرت به اروپا از طریق کار

  • مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

  • مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

  • مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

  • مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

مهاجرت کاری اروپا
یکی از رایج ترین مجوزهای کار در اروپا، کارت آبی اتحادیه اروپا است که در همه کشورهای اتحادیه اروپا به جز دانمارک، ایرلند و بریتانیا موجود است.

مهاجرت به اروپا از طریق کار

بسیاری از مردم اروپا را محل فرصت‌ها می‌دانند و کشورهای اروپایی همواره در بسیاری از زمینه‌ها در رتبه‌های بالا قرار دارند و یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان هستند. توسعه مداوم کشورها فرصت های کاری زیادی برای اروپایی ها و مردم خارج از اروپا ایجاد کرده است.

این امر باعث افزایش تعداد مهاجرانی شده است که برای زندگی و کار به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند و مهاجرت کاری به اروپا رواج دارد. خوشبختانه، اروپا چندین گزینه برای افرادی که مایل به کار در آنجا هستند ارائه می دهد، یکی از رایج ترین مجوزهای کار در اروپا، کارت آبی اتحادیه اروپا است که در همه کشورهای اتحادیه اروپا به جز دانمارک، ایرلند و بریتانیا موجود است.

چه کسانی واجد شرایط ویزای کار اروپا هستند؟

اتباع غیر اتحادیه اروپا که مایل به کار در اروپا هستند، پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اروپایی دارند و دارای شرایط تعیین شده توسط کشوری هستند که می خواهند در آن کار کنند، واجد شرایط درخواست ویزای کار اروپا هستند.

راحت ترین کشور برای دریافت ویزای کار اروپا کدام است؟

با داشتن صلاحیت ها و مهارت های مناسب، می توانید ویزای کار را در هر نقطه از اروپا دریافت کنید، اما اکثر کشورها در زمینه صدور ویزای کاری سیاست های سختگیرانه ای دارند. با این حال، چندین کشور اروپایی هستند که شرایط را برای مهاجران کاری به نسبت آسان تر کرده اند

کشورهایی که در زیر لیست شده اند، برخی از ساده ترین کشورهای اروپا برای دریافت ویزای کار هستند:

استونی

نروژ

آلمان

هلند

ایرلند

مهاجرت تحصیلی
مزیت اروپا این است که از پنجاه کشور مستقل تشکیل شده است که تقریباً همه آنها کشورهای بسیار توسعه یافته هستند و بهترین زیرساخت های آکادمیک و استاندارد آموزشی بالایی را به دانشجویان ارائه می دهند.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیلی

اروپا چند دهه است که یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی بوده است. مزیت اروپا این است که از پنجاه کشور مستقل تشکیل شده است که تقریباً همه آنها کشورهای بسیار توسعه یافته هستند و بهترین زیرساخت های آکادمیک و استاندارد آموزشی بالایی را به دانشجویان ارائه می دهند. از آنجایی که اروپا کشورهای زیادی دارد و هر یک از آنها قوانین مربوط به ویزا خود را دارند.

ویزای شینگن اروپا

این ویزای دانشجویی موقت برای آن دسته از دانشجویان بین المللی است که می خواهند برای مقاصد تحصیلی از کشورهای شنگن بازدید کنند، حداکثر برای سه ماه. این ویزا پس از انقضای آن قابل تمدید است و اگر دانشجویی برای برنامه ویزای خود انتخاب شود، می تواند برای اجازه اقامت اقدام کند. دریافت ویزای تحصیلی شینگن بدون نمره آیلتس یا سایر آزمون‌های زبان در صورتی امکان‌پذیر است که دانشگاه انتخابی آن را درخواست نکند. با این حال، همیشه توصیه می شود قبل از درخواست از شرایط پذیرش و ویزا اطمینان حاصل کنید، زیرا کشورها درخواست های ویزا را به صورت جداگانه ارزیابی می کنند و قوانین برای همه یکسان نیست. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که نمی توانند ویزای شینگن را به اجازه کار تبدیل کنند و فقط می توانند برای مجوز کار از خارج از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست دهند.

ویزای اقامت طولانی اروپا برای دانشجویان:
این ویزای تحصیلی طولانی مدت معمولاً برای دانشجویان بین المللی در صورتی صادر می شود که در دوره ها و برنامه هایی ثبت نام کنند که برای آنها باید بیش از شش ماه اقامت داشته باشند.

ویزای اقامت طولانی اروپا برای دانشجویان:

این ویزای تحصیلی طولانی مدت دانشجویی معمولاً برای دانشجویان بین المللی در صورتی صادر می شود که در دوره ها و برنامه هایی ثبت نام کنند که برای آنها باید بیش از شش ماه اقامت داشته باشند. این ویزا شامل اجازه اقامت می باشد.

دوره های زبان ویزای دانشجویی در اروپا:

برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند دوره‌ها یا برنامه‌هایی را دنبال کنند که به زبان کشور میزبان برگزار می‌شوند، داشتن سطح مشخصی از مهارت در آن زبان الزامی است. همچنین ممکن است شرایطی پیش بیاید که دانش آموزی ملزم به رفتن به اروپا برای شرکت در آزمون زبان باشد.

ویزای دانشجویی اروپا:

این رایج ترین نوع ویزا برای دانشجویان بین المللی است. زمانی که دانشجویی پیشنهاد پذیرش یا نامه پذیرش را در دست داشته باشد، می تواند برای این ویزا اقدام کند. نامه های پذیرش معمولاً بیان می کنند که دانشجویان می توانند برای دنبال کردن یک دوره یا برنامه خاص در یک دانشگاه وارد آن کشور شوند. در بیشتر موارد، این ویزا برای یک دوره سه ماهه صادر می شود و پس از آن، اگر دانشجو بخواهد در این کشور بماند، باید خود را در اداره ثبت نام اتباع خارجی در شهر محل دانشگاه خود ثبت نام کند.

مزایای مهاجرت تحصیلی اروپا

  • افزایش کیفیت زندگی
  • برخورداری از امکانات آموزشی عالی
  • فراهم بودن زمینه کار و پیشرفت
  • امکان تحصیل رایگان در برخی کشور ها
  • تجربه آشنایی با فرهنگ جدید
  • تحصیل در رشته مورد علاقه
  • امکان اخذ اقامت بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان تحصیل بدون مدرک زبان
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • اجازه کار دانشجویی

مهاجرت سرمایه گزاری

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

ویزای طلایی یک برنامه مهاجرتی است که به افراد در ازای سرمایه گذاری قابل توجه اجازه اقامت در یک کشور خارجی را می دهد. از سوی دیگر، “گذرنامه طلایی” برنامه ای است که به شخصی شهروندی و پاسپورت کشوری را که در آن سرمایه گذاری کرده است اعطا می کند. در هر دو مورد، سرمایه گذار معمولاً ملزم به زندگی تمام وقت در کشوری نیست که در آن سرمایه گذاری کرده است.

لازم به ذکر است که این روش مهاجرتی از هزینه های بالایی برخوردار است. متقاضیان میتوانند با خرید اوراق و سهام‌های دولتی و یا راه‌اندازی یک کسب و کار و خرید ملک اقدام به سرمایه‌گذاری و مهاجرت کنند. در واقع سرمایه‌گذاری املاک روشی آسان‌تر و بی دردسر‌تر اما پر هزینه‌تر است.

در صورت خرید ملک یا سرمایه گذاری کلان در یک کشور اروپایی، ویزای طلایی اروپا را دریافت خواهید کرد. ویزای طلایی اتحادیه اروپا در قالب یک مجوز اقامت موقت صادر می شود که می تواند به طور مداوم تا زمانی که سرمایه گذاری خود را حفظ کنید (یا تا زمانی که واجد شرایط اقامت دائم شوید) تمدید شود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ویزای طلایی یا برنامه های سرمایه گذاری صادر می کنند شامل اسپانیا، یونان و مالت به عنوان برخی از محبوب ترین ها هستند.

شما همیشه مجبور نیستید در کشور اتحادیه اروپا زندگی کنید تا به تمدید اجازه اقامت خود ادامه دهید. با این حال، برای دریافت اقامت دائم یا شهروندی در اکثر شهر و کشورها شرط حضور برقرار است.

در صورت دریافت ویزای طلایی، شهروندی تضمین نمی شود. برای دریافت شهروندی در یک کشور اتحادیه اروپا از طریق ویزای طلایی، باید مدت زمان مشخصی را صرف زندگی در آنجا کنید. الزامات شهروندی از طریق سرمایه گذاری به هر شهر و کشور به طور جداگانه بستگی دارد، اما شما معمولاً به هفت تا ده سال اقامت مداوم نیاز دارید.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت در اتحادیه اروپا ازدواج با یک شهروند اتحادیه اروپا است. در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، شما سه سال پس از ازدواج واجد شرایط دریافت تابعیت هستید. با این حال، اگر شریک زندگی شما یک شهروند خارجی است، هر دوی شما باید قبل از درخواست، معیارهای شهروندی (از جمله شرایط زبان) را داشته باشید.

اقامت دائم از طریق پناهندگی

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

اتحادیه اروپا یک منطقه حفاظتی برای افرادی است که از آزار و اذیت یا آسیب جدی در کشور خود فرار می کنند.

پناهندگی یک حق اساسی و یک تعهد بین المللی برای کشورها است که در کنوانسیون 1951 ژنو در مورد حمایت از پناهندگان به رسمیت شناخته شده است.

در اتحادیه اروپا، منطقه ای با مرزهای باز و آزادی رفت و آمد، کشورهای عضو دارای ارزش های اساسی و رویکرد مشترک برای تضمین استانداردهای بالای حفاظت از پناهندگان هستند.

کشورهای اتحادیه اروپا مسئولیت مشترک دارند تا از پناهجویان به شیوه ای آبرومندانه استقبال کنند و اطمینان حاصل کنند که با آنها منصفانه رفتار می شود و پرونده آنها مطابق با استانداردهای یکسان بررسی می شود. این تضمین می کند که بدون توجه به جایی که متقاضی درخواست می کند، نتیجه مشابه خواهد بود. رویه ها باید منصفانه، موثر در سراسر اتحادیه اروپا و غیرقابل سوء استفاده باشد.

گروه مهاجرتی سفیران آتیه ساز با سابقه چندین ساله یکی از بهترین مراکز جهت مشاوره و اخذ ویزای تحصیلی ، سرمایه گذاری ، مالی و هر گونه ویزای مهاجرتی و اقامت دائمی هست. هدف ما آسانترین و ارزانترین راه برای متقاضیان جهت مهاجرت متناسب با شرایط آنهاست. از بخش تماس با ما جهت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *